• pyretochbönan0809

Vad väger era 3-åringar?

Nja nu menade jag ju inte riktigt den ohälsosamma vikten men jag hittade inte den rätta rubriken... 

Vår 3-åring härhemma anses av många vara en rätt stor kille, han är ca 1 m lång och väger ca 20 kg.

1+1=4
  • Svar på tråden Vad väger era 3-åringar?
  • Saltlakrits

Vår ena son fyller 3 i november.

Han väger ca 14 kg. Han ligger på normalkurvan på bvc, så jag antar att din kille är ganska stor
    Större än min 5-åriga dotter faktiskt (hon är liten i och för sig, 104 lång och väger ca 16.5 kg)

Mamma till tre underbara barn!
  • pyretochbönan0809

Vet inte exakt hur lång han är m jag går mkt efter klädesstorlekarna och hans 100-byxor och 104-tröjor sitter rätt bra =) 3 1/2 är han nu i slutet av november!

1+1=4
  • pyretochbönan0809

Han är rätt bred och kompakt m absolut inte tjock =)

1+1=4
  • Saltlakrits

Tittar man på bvc kurva så är det ju stoooor skillnad på minsta vikten/längden och högsta..

Så det kan skilja MYCKET på barn i samma ålder trots att de alla ligger inom "normal" på kurvan

Jag har kompis som oxå har två pojkar som är jättestora
    Hennes treåring är lika lång och tyngre än min dotter, som snart fyller 5
    Men båda ligger de inom gränserna på bvc-kurvan
  • Saltlakrits

Om det är din son som är i ditt bildgalleri så ser han jättefin ut
    Alldeles perfekt! Bara en stor kille helt enkelt!

• pyretochbönan0809
    Saltlakrits skrev 2007-10-21 20:45:54 följande:
    Om det är din son som är i ditt bildgalleri så ser han jättefin utAlldeles perfekt! Bara en stor kille helt enkelt!
    Ja visst är det han =) Han är stor, måste t.o.m jag erkänna när jag jämför honom m andra på hans dagis och hans kusin som är 1 år äldre.
    1+1=4
  • destino

min dotter har kläder 110 är ca 18 kilo, har 3 år och 2 månader...

• Duva

Han väger ca 17kg och är 105cm

• Tilhi

Min lilla pojk fyllde tre i förra månaden och han är 91cm lång och han väger 12kg

Svar på tråden Vad väger era 3-åringar?