Overaller 2007. Tvätt, impregnering, märkesval, välja storlek...?
Hej alla! Det finns kanske många trådar om det här, men jag tar mig friheten att starta en ny för att fråga er lite om overaller. Så tacksam för er hjälp.
För det första, sonen är nu 93 cm (två år sista oktober). Räcker det att köpa en i storlek 98 då? Vi bor i skåne och jag tror inte det kommer att behövas en massa kläder under overallen.
Jag hade först tänkt köpa en bamseoverall från lindex, men läste här på familjeliv att sömmarna hade blekts vid tvätt och att man måste vara noga med impregeringen(?), inlägget var från 2006, kanske de ändrat på dem nu, eller var det bara ett engångsfall, någon som har andra erfarenheter av bamseoverall efter tvätt?
Det här är nytt för mig. Förra året var sonen så liten och vi hade en overall från H&M som var väldigt bra, men den finns bara för bebisar. Jag visste inte att man måste impregnera overaller efter tvätt, måste man det?? Hur gör man?
Jag hade inte tänkt överskrida 600 kr, så jag är mest intresserad av overaller från Kapp-Ahl, Lindex, H&M och gärna om någon vet något om overaller från COOP, eller tips på något annat ställe med overall i den prisklassen?
Som sagt, tacksam för input, och, det kanske är någon fråga jag glömt eller som jag inte vet att jag borde ställa?