• Pappa juni 2008

    Pappa för första gången

    Jag ska bli pappa (farsa)! Helt galet, underbart, kul, spännande och många frågor kommer på en hela tiden. Nu är väl tankarna mest på min sambo, hur hon mår osv. Vad får hon äta och inte!? Det vore jäkligt roligt att kunna skriva med någon eller några med samma funderingar runt det hela nu, för det är väldigt många tankar och funderingar. Man tänker liksom redan nu att vi är tre (3). undrar om målarfärgen kan skada fostret fast det är vattenbaserad färg? -TYP! Hör av er! /R

  • Svar på tråden Pappa för första gången
  • Magnus Anderson

    Du har en väldigt intressant å rolig tid framför dig men den kan vara jobbig ibland iaf. Men sambon hade inte så mycket bekymmer av graviditeten emd morgon illamående å allt mer att det gjorde ont i rugg å det.

    Kommer ihåg hur underbart det var å känna sparkarna, fattar inte hur hårt dom kan sparka idet trånga utrymmet

  • Fast rättstavat

    Låter hur kul som helst, blir ju riktigt glad av att se dig skriva! själv så ska man försöka få sig en liten en i början på december, alltså om ca 5 veckor. Ser verkligen fram emot det!

    Vad är din sambo i för vecka? :)

  • Januaripappan

    Det är faktiskt helt sjukt när man tänker på det. Det lever en liten människa i min frus mage. Och den lilla människan kommer ut snart och då ska jag och min fru ta hand om den lilla människan resten av våra liv. Det är ju inte som att köpa en ny bil, eller en ny dator. Den kan man ju sälja på blocket när det inte är roligt längre.
    Ibland undar jag vad vi håller på med. Jag älskar att vi ska få ett barn och jag längtar så till den 15 januari, men vårat liv då? Vi var ju också barn nyss.... Vi då?!!

    men fy f*n vad kul det ska bli.
    Vad hoppas ni på?

  • Magnus Mollin

    jag ska också bli pappa! :D Den 1 Juli kommer skrutten! (fast man ska inte riktigt lita på vad datorn säger) ;)

  • Jimpsa

    Här är en till som ska bli pappa för första gången! Den 4:e mars är det beräknat!

    Har varit med på UL och fick se den lilla kabraten samt höra hjärtslagen :)

    Kommer att bli en hektisk tid! Kommer att börja på ett nytt jobb den 1/1 samt ska vi flytta 13mil. Då kommer tankarna på vilket boende man ska ha, är där säkert att bo etc.. (Kan tilläggas att vi har bott där i 5 år innan).

  • Läderlappen
    Januaripappan skrev 2007-10-29 23:08:59 följande:
    Det är faktiskt helt sjukt när man tänker på det. Det lever en liten människa i min frus mage. Och den lilla människan kommer ut snart och då ska jag och min fru ta hand om den lilla människan resten av våra liv. Det är ju inte som att köpa en ny bil, eller en ny dator. Den kan man ju sälja på blocket när det inte är roligt längre.Ibland undar jag vad vi håller på med. Jag älskar att vi ska få ett barn och jag längtar så till den 15 januari, men vårat liv då? Vi var ju också barn nyss.... Vi då?!!men fy f*n vad kul det ska bli.Vad hoppas ni på?
    Håller med "Januaripappan" De är jädrans fascinerande de där med gravida magar ;) Och tanken att de ska komma ut en mini me genom en så liten öppning låter smärtsam. Och att JAG ska uppfostra den låter jätte knasigt, men jag är säker på att alla bitarna faller på plats när bebisen väl är här :)

    Mer bebisar åt folket!

    Tack för mig/Daniel
  • Magnus80

    Kan bara gratulera er killar ni har en spännande tid framför er! Jag blev pappa till två grabbar den 27:e augusti och det är det absolut bästa som hänt mig. Vi har fått en bra start och barnen växer med en takt som är helt sanslös!

  • Emiliaspappa

    Hejsan!! Kan bara säga det är den bästa dagen i mitt liv då min dotter kom till världen..Ta hand om din sambo och ditt barn..

  • Norrlund

    Här en till som blir förstagångspappa i slutet av Juni 08. Har nog inte riktigt fattat vad det innebär ännu och att det faktiskt är på riktigt, men det ger sig nog i takt med att min sambos mage växer hoppas jag. Jag är också lite nojjig, mer än min sambo. Helt sjukt kul känns det iaf. Jag ska försöka läsa på lite så att man får lite koll på vad det är som händer i kroppen under graviditeten. Någon som har ett bra boktips för blivande pappor?

Svar på tråden Pappa för första gången