• Anonym (Mina)

Hur extrem är citykyrkan?

Jag är så orolig för min kompis som vart deppad länge. Hon har fått medicin och går till psykolog men det verkar inte hjälpa. Hon har alltid vart en öppen person som är för allas lika rätt osv. Nu har hon vart skum sista tiden och säger nu att hon blivit frälst och gått med i citykyrkan. Vad står de för egentligen. Hon har vänner som är homosexuella och hon har alltid tyckt att det är patetiskt med avhållsamhet osv. Tycker verkligen en kristen frikyrka sådant är ok?
    Hoppas någon kan hjälpa.
    Vill ha tillbaka min vän...

• Svar på tråden Hur extrem är citykyrkan?
  • Anonym (G)

Har aldrig hört talas om citykyrkan tidigare men blev intresserad och googlade på ordet. Finns flera citykyrkor i Sverige.

Den i sthlm verkar ha med pingströrelösen att göra, vilket inte behöver vara fallet med de övriga.

www.kyrktorget.se/record_fancy_detail.jsp

• Anonym

Hm är inte det värsta sekten där mannen bestämmer över kvinnan och man ger sina pengar dit?
    Du kan ju kontakta den där organisationen som hjälper folk ur sekter...

• Anonym

Finns det ingen som är med i citykyrkan som kan svara?

• Anonym

Jag är inte mer men tror det är en sån "sekt" som man betalar mycket till...

• fruis

Som sagt, det beror ju vilken kyrka du menar. Menar du citykyrkan i sthlm kan jag garantera att de är helt ofarliga. Däremot så kan det ju hända att din vän börjar byta åsikter i vissa frågor men det är ingen som helst hjärntvätt involverad.

• Anonym (Mina)

hon bor i sthlm...

• Anonym

Håller med fruis - Citykyrkan i Sthlm. är garanterat heeelt ofarliga. Jag känner hon som är pastor där...

• Anonym (Mina)

KAnske de är ofarliga men hon har helt slutat höra av sig till oss och blivit så förändrad...känns obehagligt...

Svar på tråden Hur extrem är citykyrkan?