Knivar för barn var kan jag köpa det?
Sonen älskar att hjälpa till i köket och på tv har jag sett att kockarna har en sk. barnkniv till barnen i något plastmaterial ser det ut som. Någon som vet var jag kan köpa en sån?
Sonen älskar att hjälpa till i köket och på tv har jag sett att kockarna har en sk. barnkniv till barnen i något plastmaterial ser det ut som. Någon som vet var jag kan köpa en sån?
Hej,
har inte sett att det finns barnknivar och jag vet inte hur gammal din son är men min son (2½ år) får hjälpa till och skära gurka och paprika (sådant som är lätt att skära igenom) med en vanlig liten kniv. Den är tandad men inte speciellt vass (har blivit slö med åren ).
Den är perfekt för honom, han "sågar" igenom grönsakerna och om han skulle träffa fingrarna så känner han det innan den går igenom skinnet. (Har endast hänt 1 gång, så nu är han jätteförsiktig). Han har ju inte den kraften att trycka ner kniven så hårt heller så för oss har det fungerat jättebra!
Han har använt kniv i ca 2-3 månader.
Har också sett den fina som Marcus Ayluay (stavning??) har till sin son, letat men inte funnit...
Jag har just köpt en "barnkniv" från MAC som verkar helt fantastiskt genomtänkt. Kostar 375 kronor på www.kitchenlab.se Det skall bli skönt att äntligen få slippa att hacka lök, morötter etc