• doddo77

SKÄMS glocalnet...

Då jag blev bredbandskund hos glocalnet i februari i år så sa dom att jag inte behövde göra nåt åt operatörsbytet för dom skulle fixa allt...smidigt tänkte jag,nu får jag hem en faktura från telia att jag ska betala för internetabonnemanget som glocalnet lovade att säga upp.Jag ringer upp glocalnet för att höra varför dom har missat detta...men blir bara kopplad hit o dit,ingen vågar stå för att dom har gjort fel.Jag är ledsen för att dom behandlar en på detta vis.

• Svar på tråden SKÄMS glocalnet...
  • HOCHM

Känner igen det där. Min mamma hade glocalnet och bytte, bara en massa strul.

• 75majasmamma

Det där hände mig med när jag bytte från glocalnet för ca 2 år sen! blev skit sur när dom lovat att ändra allt! Nu tänker jag behålla det jag har det är så struligt att ändra!

• Catchie80

Kan det vara så att Telia tar ut sin uppsägningstid då? Tror dom har 3 månaders uppsägningstid. Så Glocalnet kan ha sagt upp det, men Telia debiterar uppsänging.

• Catchie80

Jag hade inga problem alls med Glocalnet och har inte haft heller faktiskt?

• doddo77

Jag ringde upp telia,dom hade inga uppgifter för uppsägning.det skulle ha sagts upp av glocalnet i februari(8månader sen)så nu fick jag säga upp det själv..

• Marlene B

Telia har 12 mån bindningstid på bredbandsabbonemanget sedan tillkommer 3 mån uppsägningstid. Säger du upp det tidigare innan bindningstiden gått ut så får du betala för återstående tid av bindningstiden + 3 mån uppsägningsavgift.

Det är dyrt och jag tror mycket väl att Glocalnet kan ha sagt upp men det hindrar ju inte Telia från att ta ut straffavgifter.

• Catchie80

jaha? Oj det var ju kanske inte så kul... Jag fick en felaktig faktura en gång där dom råkat debitera fullt pris fast jag skulle ha nån rabatt. Och efter att ha fått prata med nån snorkig brud så bad jag att få prata med ekonomiansvarig. Där var jag arg men trevlig och bara bedyrade att "ja och jag som är så HIMLA nöjd med er, och nu händer detta, så jag funderar på att byta bolag nu för såhär kan det ju inte gå till"

Och vips så skickade hon ny faktura/drog av på nästa. Så ring och kräv at summan krediteras på nästkommande fakturor. Dom är inte omöjliga faktiskt. Säg att du mer än gärna ber Telia skicka dom papper på att dom ej fått uppsägningen. Desutom registreras det vem som tragit varje samtal, så det kan dom se vem som glömde uppsägningen...

doddo77 skrev 2007-10-22 13:04:28 följande:
    Jag ringde upp telia,dom hade inga uppgifter för uppsägning.det skulle ha sagts upp av glocalnet i februari(8månader sen)så nu fick jag säga upp det själv..
  • Marlene B
    doddo77 skrev 2007-10-22 13:04:28 följande:
    Så du har betalat dubbelt utan att reagera tidigare på det?
  • CarolAnne

Glocalnet ringde oss och erbjöd deras tjänster, bl a sa han att de hade digital-TV med ALLA kanaler utom filmkanalerna för 99 kr/månaden. Jag mitt pucko nappade på det, det är bara det att de inte alls har någon digital-TV, har ej, har aldrig haft och planerar ej att ha heller!

• doddo77

Jag hade uppringt internet innan då betalar man bara för de man har surfat för,och eftersom jag bytte t glocalnet i februari så har jag ju glocalnet som operatör...

Svar på tråden SKÄMS glocalnet...