• Anonym

Varför måste man ha kontakt med sitt ex?

Precis som överskriften lyder... varför?
    Jag vet mkt väl att man kan vara god vän med sitt ex men varför inte bara lämna det som varit och gå vidare utan kontakt? För mig är detta inte ett dugg svårt... Jag blickar frammåt med min nya kärlek.

Som ni kanske förstår har min sambo kontakt med sitt ex.. Jag försöker prata med honom om detta men det är verkligen inte lätt. Han blir bara arg...
    Han borde väl kunna acceptera att jag inte gillar att dom har kontakt.. och ge upp det för att gå vidare med mig?

Jag vet att jag kommer få en del kommentarer om detta... men man kan inte gå och må dåligt heller..

• Svar på tråden Varför måste man ha kontakt med sitt ex?
  • Hannah76

Man har ju delat mycket med sitt ex, både lång tid och många upplevelser. Bara för att kärleken är borta så behöver inte vänskapen vara borta. Tycker inte att man kan kräva att ens partner ska bryta helt med ett ex.

• danitra

Ofta så är man inte bara tillsammans utan även goda vänner och även om kärleken är över så kan man vilja ha kvar vänskapen.

När det gäller min mans ex så har hon behövt en hel del stöd med sin sjukdom som inte hennes nuvarande man har så mycket förståelse för så hon behöver lite stöd från min man.

• uniMog

varför är det mer självklart att han ska anpassa sig till dina känslor än att du ska anpassa dig till hans?

Varför man har kontakt med sina ex - man kanske fortfarande är goda vänner.

What do they need such good eyesight for anyway?
  • Pirog

Håller med TS..finns ingen anledning. Och speciellt inte om partnern finner det olustigt.

• Anonym

Nej dom har inte barn tillsammans...

Han säger att han egentligen inte bryr sej om henne, och att hon är knepig, knäpp .. de ena med det andra... så varför vilja ha kontakt med henne då?

Hon skriver att hon saknar honom och dom har mailkontakt flera ggr i veckan + att dom ringer till varann... O hon har sambo..

• Anonym

Då förstår jag inte varför han kan respektera dina känslor inför relationen. Det är ju ni två nu som gäller.

• jenny99

Det måste inte finnas varken anledning eller orsak.
    Det är ett val man väljer själv.

Jag har kontakt med några av mina ex..men inte så,mest bara små skvaller nån gång i månaden på msn.Inget super viktigt,men det känns roligt.
    Det är sällan jag bryter med någon människa alls,det är endast om personen är en jobbig eller hemsk människa (har bara träffat en faktiskt)...däremot har jag inte nära kontakt med alla.Vissa pratar jag med en gång i veckan eller månaden eller en gång om året.

• Anonym

Det jobbigaste är att vi inte kan prata om det.. Jag försöker verkligen men han blir som sagt bara arg... vad ska jag då göra?

• Catchie80

Jag sa till min sambo när vi blev ihop, att jag skiter fullständigt i alla mina ex utom min allra första pojkvän. Vi var ihop i 3 år och har delat SÅ mycket. Vi har känt varandr ai nästan 15 år och kräver han att vi ska säga upp kontakten så kan han dra.

Sambon blev ju lite besvärad och undrade varför jag var såp benhård, om det fanns känslor.

Jag förklarade att vi gjort slut pga vi växte ifrån varandra och blev vänner istället, men att vi betyder oerhört mycket för avarandra. Han var den jag ringde till när jag mådde skit och ingen känner mig som han gör. Vill han ha mig får han acceptera det, och lita på mig, då exet endast är en vän.

han accepterade med sur uppsyn, men har märkt allteftersom att det är som jag säger, så nu har han inga problem med det. Mitt ex komemr när vår son fyller år, när jag fyller år osv. Mitt ex är en del av hela min familj och exet pratar med mi mamma och mina syskon. Och nu även min sambo. No problem, bara man kör med raka puckar.

Svar på tråden Varför måste man ha kontakt med sitt ex?