• Michan

hur många steg är 6km?

Hej
    jag har en konstig fråga, det sägs ju att man skall gå 10000steg om dagen för att gå ner i vikt. å med kost å allt
    men hur långt är 6km? Har ingen stegräknare dessvärre därför kan ja inte kolla...Nån annan som vet?

• Svar på tråden hur många steg är 6km?
  • Axels och Annies mamma

Mät hur långt ett steg är för dig?

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • Michan

en halv meter kanske...
    om man räknar så så blir de ju bara 3000steg ju...SUCK...Elr har ja räknat fel ? (är dyslektiker)

• Fia Lundbom

Men om du tar två steg per meter så blir det ju 12000 steg.

• Michan

tackar...inte en chans på en miljon att ja hade tänkt på att räkna så....Ja får tacka...Nu vet jag...

• piixelslyna

10.000 steg är väl den allmänna rekommendationen för att vara hälsosam, sas. Vill man gå ner i vikt lär man ta några fler steg.

• Bo Peep

Går man raskt så är stegen betydligt fler än 2 per meter! Mina steg är ca 80 cm långa.

• Bo Peep

Går man raskt så är stegen betydligt fler än 2 per meter! Mina steg är ca 80 cm långa. Ut och provgå! Gå 10 steg och mät, dela m 10.

• Vikingakvinnan

Jag går 6 steg på 5 meter dvs på 6000 meter så går jag 6000/5x6= 7200 steg

• Anonym

Bo Peep! Du måste ta ena riktiga myrsteg

• piixelslyna

Men då blir det ju mindre steg per meter?

Bo Peep skrev 2007-10-22 15:28:12 följande:
    Går man raskt så är stegen betydligt fler än 2 per meter! Mina steg är ca 80 cm långa.
  • Bo Peep

Myrsteg? 80 cm? Näe vettu vad

• piixelslyna

Jag går 10 steg på 750 cm, alltså 7,5 meter. Om jag omvandlar det till ett steg innebär det alltså att jag går 75cm per steg?

Svar på tråden hur många steg är 6km?