• Birry

Vad är ett fakturaunderlag?

Ringde just och bokade hotell inför en jobbresa och när jag frågade om de kunde fakturera så sa de: Ta med ett fakturaunderlag bara... Nu när jag tänker efter undrar jag vad det är?? Har redan krånglat med ekonomiavdelningen här på jobbet så jag hoppas att ni kloka FL-are kan hjälpa mig?

Jag trodde att ett fakturaunderlag var en faktura, dvs nåt från den som ville ha betalt, inte nåt från den som ska betala...?? *korkad*

• Svar på tråden Vad är ett fakturaunderlag?
  • A77

Ett faktureringsunderlag är oftast ett papper som är påskrivet av någon betalningsavnsvaring på företaget. Fullständig adress och org nummer.
    Där bör även stå vem det gäller för.

• Axels och Annies mamma

Ett faktureringsunderlag är ett godkännande från ditt företag att det är ok för hotellet att fakturera kostander för dig till företaget, där brukar också stå fakturadress, referens och om fakturan ska märkas på något speciellt sätt. Allt för att hotellet ska kunna göra en faktura som ditt företag kan ta emot och betala.

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • Birry

Aha ok, jag förstår, ett "godkännande" att de fakturerar alltså... Då får jag krångla med ekonomiavdelningen i alla fall då..

Tack för hjälpen!!!

Svar på tråden Vad är ett fakturaunderlag?