• Anonym

Hur yttrar sig slidkatarr?

Någon som haft slidkatarr och kan beskriva symtomen av detta för mig? Hur behandlar man detta? Måste man gå till en gynekolog för att få "medecin" eller kan det försvinna av sig själv?

Gick till läkare förra veckan för jag trodde att jag hade urinvägsinfektion. Det var det inte och det var inte klamydia heller för det kollade han oxå.

Det svider och jag känner mig lite kissnödig hela tiden.Kan detta vara slidkatarr eller kanske något annat?

Känns jobbigt, har haft det i en vecka nu.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Hur yttrar sig slidkatarr?
  • Annamaja

hej jag kollade på fass.se så här stod det om slidkatarr

akut slidkatarr med riklig, illaluktande, grönaktig, luftbubblig flytning. Smärtor vid vattenkastning kan förekomma. Inflammerade slemhinnor. Klåda. Ev. blödning och smärta. Patienten får sällan inflammation i livmoderhalsens kanal, ej heller i urinröret. Eventuellt har patienten en infektion utan symtom.

och så stod det om blåskatarr också

Täta trängningar, sveda vid vattenkastning, värk över blåsa. Värken strålar ibland ut mot ryggen. Ibland feber.

• Annamaja

Men i bland kan man ju ha urinvägsinfektion utan att det syns på stickan om gående, utan hade jag varit dig hade jag sökt läkare igen, efter som det inte har försvunnit

• Anonym (trådstarta)

Jag har inga illaluktande flytningar och det syntes inte direkt att det inte var urinvägsinfektion utan läkaren har tagit en odling på urinen och fått detta svar.

Någon som själv haft slidkatarr som kan berätta hur det känns?

Svar på tråden Hur yttrar sig slidkatarr?