• jag är fin

Knarrar det i trät eller spökar det?!

Vi bor i ett gammalt trähus. Det har man ju hört att de knarrar.
    Men man har ju också hört att det kan spöka i gamla hus...
    NU har det börjat låta här emellanåt. Precis som att nån går på trägolven. Bara ibland, då och då.
    Vad tror ni, nån som besöker oss eller bara vanligt träknarr!?!
    Jag tycker det är lite läskigt att inte veta...

• Svar på tråden Knarrar det i trät eller spökar det?!
  • jag är fin

Fattar inte ens att jag ställde frågan, hur f-n ska ni kunna veta!?

Men tack ändå... det kanske knarrar mer på hösten, för jag har inte märkt så mycket i sommar...

• lia76

vanligt träknarr...
    Trä drar ihop sej när det är kallt och utvidgas när dte är varmt.
    Andra material kan oxå göra det...
    Såsom en bil... När man stannar en bil kan det knäppa i den... Det är för att den "drar ihop sej" när den kyls ner

Nu har min prinsessa fyllt 1 år (23/9)
  • Raggarbruden

Det är nog bara knarr, av vädret utomhus så kan det slå på trägolven o då kan det knarra o även "knäppa" till i hus. I mitt barndomshem, så knäppte det till då o då i väggarna när det var kallt.

• Henrik31

Det har med luftfuktighet o kyla att göra. Ett trägolv är ett levande material och rör alltid på sig. Därav mer knarr på hösten, vintern.

Om du ändå är orolig så ta hem en andeutdrivare.
    Eller en golvläggare............

• ming
    jag är fin skrev 2007-10-22 15:26:06 följande:
    Fattar inte ens att jag ställde frågan, hur f-n ska ni kunna veta!? Men tack ändå... det kanske knarrar mer på hösten, för jag har inte märkt så mycket i sommar...
    Det är väl för att träet expanderar och rör sig och har sig. Det är ju ett levande material.
    Fast jag blir också lite smårädd när jag hör myskoknak och knarr i våra väggar och golv här hemma.
  • jag är fin

Jag ska verkligen försöka tänka att det bara är knarr... men OM det skulle va nån gammal tant som sveper runt här, vad gör jag då!? Säger åt henne på skarpen eller vad funkar??

Svar på tråden Knarrar det i trät eller spökar det?!