• peterpani

EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr8

Jaha ni gamla kära och alla nya då var det dax igen för en ny tråd.

Här samlar vi alltså föräldrar till barn födda extremt tidigt, dvs före v29...ehhe jag har väl inte fel nu igen?

VÄLKOMMNA ALLA

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Barn sover inte de laddar bara batterierna.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr8
  • peterpani
    fiina familjen.jpg

En liten bild på STORA familjen...

Kramar C
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Barn sover inte de laddar bara batterierna.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Proletariatet

Åh vilken härlig bild!

• V24

Peterpani: Vad fiiina ni är!! och vad stora Joseph och Isaac blivit!!

• Amathea

Hej Peterpaniälsklingen (och alla ni andra med förstås)

Vilken tur att du öppnat tråden igen!

Så frustrerad.... Jonas o Mira har varit förkylda ett tag, och så var vi och hälsade på dagis, ute, i torsdags 1 timma. Och sen fredags inne 1 timma. Dom var jättepigga, glada, och älskade det.
    Längre än så kom vi inte med inskolningen, för idag när vi var på barnmottagningen visade de sej att Jonas har dubbelsidig öroninflammation.
    Han hade sin förra sådan i slutet av juli.
    Har tid till öronmottagningen i november, och jag misstänker att de blir rör.
    Känns lättande, men jag ORKAR inte med en sövning till... vi var färdiga med operationer tyckte jag

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Jonas & Miranda .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • FruEdberg

LizzTommy: Han väger 4030 idag. Skönt att vara hemma o rå om oss lite själva ett tag. Har varit hemma i ca 1 vecka idag. Hemsjukvård måndag o torsdag.

Peterpani: Fint kort.

• Ahnna

hejsan alla..
    letar fler som är i min sitts.. som har ena ungen på neo och den andra på 10månader hemma.. jag känner att hur jag än gör så gör jag fel och är på fel ställe..
    hur gjorde ni?
    MVH//Ahnna

• Niinis
    peterpani skrev 2007-10-22 17:44:30 följande:
    En liten bild på STORA familjen...Kramar C
    jätte fin bild!!
  • Livsglädjen

Peterpani: Åh, vad ni är fina allihopa!!!

Ahnna: Tyvärr kan jag inte hjälpa dig eftersom jag vara har ett barn...

• peterpani
    Ahnna: Jag hade väl inte det som dig precis men jag hade fyra barn hemma... Minsta var då 2½. Jag gjorde så att neo blev mitt jobb. Åkte dit tidigt så att jag var där innan sju stannade hela dagen och åkte hem vid fem. När Isaac var mindre var vi där båda hela tiden. Senare var det också så att vi bytte av vid lunch en halvdag var. Barnen hemma hade vi aupair till de tider vi behövde passning. Vilket var 20h per vecka då aupair inte arbetar mer. På helgerna hjälpte farmor och farfar till. Detta var naturligtvis inte lätt då det tog 16v tills han flyttade hem. Vi fick inte heller under hela den här tiden ta in syskonen på avdelningen pga rs så han träffade sina syskon först när han flyttade hem.
    Men det gick!
    Man måste ju hitta lösningar. Fast det är tufft att vara borta från barnen så mycket och det måste vara ännu värre med en så liten hemma!
    Vilket sjukhus är ni på?

Tack alla, ja visst e d fina ungar jag har!

Kram C
  • orzia1

Lägger till tråden till mina favoriter.

Har dock inte fött ännu,men vi ska vara förberedda på att vår lilla tjej i magen kommer titta ut tidigare än beräknat.

Är eg i v 26 + men enligt bebisens vikt är jag i v 25+1 idag.

Har legat inne nu i Lund i en vecka o ligger här fortfarande pga blödningar.

Nu försöker jag ta in så mkt information om prematur barn o födslar jag bara kan

När andra drar Trisslotter me hus & jobb & barn så skrapa jag fram: cancer, cancer, & ett +
Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr8