• amisha

Vad tycker ni om namnet Leon?

Hej!

Ja som rubriken säger vad tycker ni om namnet Leon?
    Vad är Leon för en person för er?

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Leon?
  • Nenisen85

det är ett mkt fint namn.. vår bebis ska heta detta om det blir en liten kille.. jag är helt förälskad i namnet.. vet att många tänker på mördare men men får man ta det oxå han tyckte ju om blommor iallafall..

• bez

Nenisen85 skrev 2007-10-22 20:38:30 följande:

det är ett mkt fint namn.. vår bebis ska heta detta om det blir en liten kille.. jag är helt förälskad i namnet.. vet att många tänker på mördare men men får man ta det oxå han tyckte ju om blommor iallafall..
    och småflickor.
  • fiskbulle666

Leon är jättefint! Jag vill gärna ha det namnet på bebisen, men min kille vill inte....

• Gabriella S

Leon är fint i sig, men passar inte på ett svenskt barn i Sverige. Varför inte Leonard - då kan ni ha Leon som smeknamn hemma!

• amisha

Gabriella S: Varför tycker du att namnet inte passar till ett svenskt barn? Är det för svåruttalat?

• Dino78

En Leon är en Le Nettoyer Yrkesmördare, är för filmskadad. Tänker bara på Jean Reno, vilket inte är helt fel att göra förstås*mums*

DIF i själ och hjärta
  • Gabriella S
    amisha skrev 2007-10-22 21:29:03 följande:
    Gabriella S: Varför tycker du att namnet inte passar till ett svenskt barn? Är det för svåruttalat?
    Nä, men det låter ju som att barnet skulle ha någon annan nationalitet än svensk. (Fransk?) Det ger fel signaler - om det ni inte ÄR så att åtminstone en av föräldrarna är fransman/fransyska (belgare...), förstås...
  • Erica med c

Leon är jättefint & funkar alldeles utmärkt i Sverige...
    Tycker jag..

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Leon?