• Isla

Ögoninflammation: Vad kan man sysselsätta sig med???

Eller heter det öroninfektion. Ja, ja. Det där barn brukar ha som min 2åring precis fått. Jag som verkligen inte gillar att bara vara hemma nu i några dagar undrar om ni har några tips på sysselsättning. Jag vill ju såklart inte att min dotter ska smitta ett annat barn. Smittar det till vuxna?

Alla tips är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-22 21:16:28:
    Jag menar ÖGON. Sorry!

• Svar på tråden Ögoninflammation: Vad kan man sysselsätta sig med???
  • AnnaGBG

Ögon eller öron....? Du vet väl vilket, va?

Är det öroninflammation så smittar det inte.

Ögoninflammation däremot, är väldigt smittsamt.

• Ex ungue leonem

Jamen du vet väl om det onda sitter i ögonen eller öronen? Viss skillnad ju

Den som är utan skuld kastar första stenen.
  • Sesamfrö

Ögoninfektion? Har min dotter precis haft. Usch.. De va ett helsike att få i henne dropparna. Jag umgicks nästan hela tiden med henne då hon mådde dåligt, fast ändå inte. Pigg ena stunden, kinkig andra.

~ Mammas prinsessa~
  • Ex ungue leonem

Fick din dotter medicin av läkaren?
    Men ok till sysselsättningen.Hm..det finns ju sagor på band eller cd.Bibblan har..kolla där.

• Isla

Hon har inte fått medecin. På sjukvårdsupplysningen tyckte dom att man skulle avvakta ett par dagar först.

Någon annan med sysselsättningstips???? Min dotter är pigg så för hennes skull behöver vi inte vara hemma heller.

• mludvigs

Hur gammal är hon?
    Det är en bra period för att plantera om blommorna i krukorna och det brukar barn gilla....

• Ex ungue leonem

Hur vet du at det inte smiottar när du inte har varit med henne hos läkaren? Om du nu kan vara ute med henne så bör det väl sedan inte vara så svårt att hitta sysselsättning? I trådstarten lät den som om ni var tvugna att vara inne

Isla skrev 2007-10-23 09:17:38 följande:
    Hon har inte fått medecin. På sjukvårdsupplysningen tyckte dom att man skulle avvakta ett par dagar först. Någon annan med sysselsättningstips???? Min dotter är pigg så för hennes skull behöver vi inte vara hemma heller.
  • Isla

PoodlMy: Ja, alltså det smittar ju och jag vill inte vara runt folk, eller rättare sagt barn som pillar på varandra. Men känner att vi inte bara vill vara inomhus.

• TheMilky
    Isla skrev 2007-10-23 09:54:26 följande:
    PoodlMy: Ja, alltså det smittar ju och jag vill inte vara runt folk, eller rättare sagt barn som pillar på varandra. Men känner att vi inte bara vill vara inomhus.
    Men du kan väl vara ute och gå med ungen utan att ha massa barn runt? gå i skogen och plocka lite fina löv och pyssla med när ni kommer hem eller nåt.
Svar på tråden Ögoninflammation: Vad kan man sysselsätta sig med???