• mammiiie

Hade du problem med oregelbunden mens efter p-piller?

Efter att ha sökt i gamla trådar här på Fl förvånas jag hur pass vanligt det tydligen är att ha problem med oregelbunden mens efter p-piller. Och oregelbunden mens tyder ju oftast på utebliven ägglossning. Inte kul alls, eftersom den vanligaste orsaken till att man slutar med p-piller är att man vill ha barn, och det vill man ju slippa att det ska ta sån tid!

Så, gör en omröstning, en gång för alla. hur ligger det till egentligen? Och varför upplyses man ej om denna, enligt mig, stora biverkningen när man ska börja med p-piller?

LÄS!!! www.familjeliv.se/Forum-1-3/m162519-2.html för att få en innebörd av det hela.

Om du svarat....
    ...Ja, mycket (Det kan alltså ha gått varannan månad, eller flera månader mellan varje mensturation)
    ...Ja, lite (+/- 5-7 dagar... då man utgår från strandad 28 dagars cykel)
    ...Nej, aldrig... (Well, lucky you, skirv gärna vilket p-piller märke du hade, kanske spelar roll, vem vet?)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade du problem med oregelbunden mens efter p-piller?
  • Blixten

Regelbundet, desolett 28

• Trossens mamma

Oregelbundet med mercilon
    dom andra minns jag inte vad hette mer är snart 9 år sen jag slutade så helt med p-piller men de va lika med dom

Mamma till Lova och Alvin
  • VFT WIL ALO

Oregelbundet, åt mercilon
    Allt mellan 30 till 60 dagar mellan mensen.

• idisb

innan ettan mercilon funkade jätte bra reg under och efter. blev gravid på första försöket men fick mf tog sen ett år men försökte inte hjärtligt då. Andra gången hemska cerzette om dom heter så, tog 3-4 mån att få tillbaka äg och första mån va nog ingen äg. blev gravid driekt efter första mensen men mf sen gravid en mån efter. Så jag tror kroppen tar mkt stryk av ppiller, kanske darför den inte orkade vara gravid direkt efter

• kolakaka

regelbundet, men det tog ca 13månader innan jag blev gravid, vet inte om p-pillrena var orsaken men det har gått fortare de andra gångerna

• Dimitra

Regelbundet direkt. Knaprade Trinordiol 28 (eller hur det stavas).

Jag röstar på Sisu i Expedition Effell 2007, gör du?
  • Joje

Åt också Trinordiol 28. Regelbunden direkt. Mensen kom på dagen efter månaden efter sista pillermensen! Blev gravid på andra ägglossningen (första försöket)!

• Noklen

Nej. Kroppen kom igång på en gång efter många års pillerknaprande. Först åt jag Mercilon sen Trionetta. Vid första pillerslutet blev jag gravid på en gång. Andra pillerstoppet fick jag en mens (som kom där den borde) och sen blev jag gravid. 

♥ Moa 051020 ♥ kotten bf 16/3 -08 ♥
  • Mrs Andie

Min mens har blivit oregelbunden sen jag slutade med p-piller blev dock ännu mer oförutsägbar efter missfall. Blir lessen varje gång den kommer eftersom jag oftast blir illamående 2 veckor innan och då kanske ett litet hopp tänds... men icke...

• Sencha

Min mens har varit lika oregelbunden efter p-piller som före. Min cykel har varierat mellan 18(!) och 29 dagar, dock oftast mellan 21 och 28. (Första cyklerna efter amning var dock ännu längre.) Detta alltså även efter p-piller.

Nu är det längesedan jag åt p-piller, så jag är lite osäker på vad de hette. Tror att det var Trinordiol.

Under någon period åt jag även Follimin. Skulle äta ett halvår utan uppehåll för mens, p.g.a. en misstänkt cysta, men mensen bröt igenom av sig själv efter tre kartor

Svar på tråden Hade du problem med oregelbunden mens efter p-piller?