• teambe

Är Greta Gris bra?

Tänkte köpa en DVD-film i present till en två-åring, gärna något pedagogiskt, lugnt och präktigt. Tror ni Greta Gris kan funka? Eller har ni några andra förslag?

• Svar på tråden Är Greta Gris bra?
  • teambe

Är det ingen som sett Greta Gris?

• TyraPaloma

Å jag har tyvärr inte sett Greta Gris men mina barn bara älskar böckerna! Puffar upp så kanske nån annan vet

• llojsano

Min son på två år älskar Greta Gris. Den är jättesöt och trevlig tycker jag. Kommer bli en bra present tror jag.

• Pingumamman

Mina tvååringar har älskat Pingu och Teletubbies, Byggare Bob och Lilla röda traktorn Greta Gris kan också vara bra!

• Wilowa
    Pingumamman skrev 2007-10-28 21:21:32 följande:
    Mina tvååringar har älskat Pingu och Teletubbies, Byggare Bob och Lilla röda traktorn Greta Gris kan också vara bra!
    Jag hatar Greta Gris, men mina barn har tyckt om henne! Det blir säkert en bra present till en tvååring. Annars är ju Anki och Pytte bra också!
    Respektera dig själv och andra kommer att respektera dig!
  • Wilowa

Oj! citatet skulle inte vara med! Sorry!

• Deeva

Min son blir 2 år i december och tycker också jättemycket om Greta Gris. Själv tycker jag hon är skitstörig men det är å andra sidan ganska oväsentligt

• teambe

Hehe, jag vi är väl inte målgruppen :) Men är programmet pedagogiskt, vänligt och vettigt ur ett könsperspektiv (dvs är Greta en bra förebild för en liten två-åring)?

• Wilowa
    teambe skrev 2007-10-28 21:31:32 följande:
    Hehe, jag vi är väl inte målgruppen :) Men är programmet pedagogiskt, vänligt och vettigt ur ett könsperspektiv (dvs är Greta en bra förebild för en liten två-åring)?
    Skulle nog hellre föredra Teletubbies då (om man bortser från ryktena om att den lila med handväskan är bög då! ) Eller någon av de nyare Byggare Bob. Sedan har du ju även den söta hjältebilen Brum, den har båda mina barn nött ordentligt på.
  • teambe

Den söta hjältebilen Brum känner jag itne till, det ska jag kolla upp.

• Wilowa

Här en bild av Brum.

Jag har alltid tänkt mig bilen som en han, men det skulle ju lika gärna kunna vara en flicka. Han räddar invånarna i sammhället från "skurkar" och andra problem. Skådespelarna har överdrivna gester och miner och ingen säger nått utan det är en berättarröst som berättar. Det är ett upplägg som passar små barn tycker jag. Den är pedagogisk på så sätt att den visar vad som är rätt och fel.

• teambe

Brum va onekligen rätt söt :)  Vi är så äckel-präktiga att vi "screenar" vad lillan får se (i det aktuella fallet kusinen iofs), håller ju inte i evigheter men ännu så länge är hon bara 2,5.

Svar på tråden Är Greta Gris bra?