• Anonym

så ont i runt mina äggstockar hjälp

är det någon som kan känna igen sig i detta,

för 4 v, hade jag oskyddat sex med en kille

för 2 v, börjar det göra ont runt äggstockarna, samtidigt som jag börjar kissa mera, jag blir rädd för ev klamydia gör test som var negativt

smärtan fortsätter blir mer o mer intensiv, måste nu börja äta citodon var 4:de timma tar bort den värsta toppen på smärtan är aldrig helt smärtfri

börjar misstänka ev uvi eftersom jag kissar så mycket har haft det så mycket förrut, läkaren ser inga bakterier men behandlar ändå med selexid, vilket var för 4 dagar sedan värken började avta lite, men nu är det lika jobbigt igen

jag bestämde mig för att på nytt testa mig igår samt göra en gyn undersökning på mv, hon sa att allt ser ok, vi tog nya prover men hon sa att jag bör gå till gyn eftersom där jag visar henne att jag har ont är just äggstockarna,

jag tänkte vänta tills jag fått provsvaren på testerna kan ev klamydia visa sig med sådan smärta? snälla eller har ni andra förslag på vad det skulle kunna vara, det är lite lättare när jag söker hjälp med att tex kunna fråga läkaren typ det kan inte vara det eller det?

jag är lite orolig då jag åker utomlands om 2 v, tänk om det helt plötsligt förvärras där please help 

• Svar på tråden så ont i runt mina äggstockar hjälp
  • Shadilly

Du kanske har fått en livmoderinflammation? Det måste ju inte vara en könssjukdom, ibland är det bara bakterier som ställer till det.
    Men ge dig inte utan poängtera hur ont du har och at tdu behöver få hjälp. Kan inte läkaren på VC komma på vad det är får han remittera dig någonstans.

• vinterbabyn

GRAVID!!!!! så har mina symtom sett ut båda graviditerna som nygravid!

• Anonym
    vinterbabyn skrev 2007-10-23 07:05:20 följande:
    GRAVID!!!!! så har mina symtom sett ut båda graviditerna som nygravid!

jag hade min mens för 2 veckor sedan och jag hade normal blödning då fast den var 2 dagar kortare,

och jag gjorde gyn undersökning igår så hon borde väl märkt det då ?

men först trodde jag det med för smärtan påminde om det innan den förvärrades

• Anonym
    Shadilly skrev 2007-10-23 03:52:19 följande:
    Du kanske har fått en livmoderinflammation? Det måste ju inte vara en könssjukdom, ibland är det bara bakterier som ställer till det. Men ge dig inte utan poängtera hur ont du har och at tdu behöver få hjälp. Kan inte läkaren på VC komma på vad det är får han remittera dig någonstans.
    tack är tacksam för ev tips på vad det kan vara lättare att vara påstridig då
  • Anonym (minimi)

har du slutat med p-piller nyligen? eller äter du något annat sorts hormon-preparat? i så fall kan det vara cystor (ofarliga, men onda!) på äggstockarna... jobbigt att behöva äta så mycket värktabletter... kram!

• vinterbabyn

ja vet inte hur tidigt man ser där nere att man är gravid. eller ja känner.
    gör ett graviditets test. när ja fick första barnet hade jag två dagar blödning som sen dog ut o mensvärken fortsatte. då va ja gravid.

men de behöver ju inte du vara.. symtomen är bara så bekanta. är själv i vecka 5 nu med andra barnet.

• Anonym
    Anonym (minimi) skrev 2007-10-23 08:00:33 följande:
    har du slutat med p-piller nyligen? eller äter du något annat sorts hormon-preparat? i så fall kan det vara cystor (ofarliga, men onda!) på äggstockarna... jobbigt att behöva äta så mycket värktabletter... kram!

har aldrig ätit p-piller trots att jag är 32 kan man kanske få sådana cystor ändå?

och läker de ut av sig självt?

• Anonym

Jag fick missfall för ca 2månader sen. efter det har jag haft ont i ena äggstocken just innan jag skaha mens plus att jag gårpå toa JÄMT ! på 1½ timma närvi såg en film var jag så kissnödig såm jag var tvungen å gå 4 gånger ej normalt ! varit å kollat mig oxå men injget fel...

• Anonym
    Anonym skrev 2007-10-23 08:24:32 följande:
    Jag fick missfall för ca 2månader sen. efter det har jag haft ont i ena äggstocken just innan jag skaha mens plus att jag gårpå toa JÄMT ! på 1½ timma närvi såg en film var jag så kissnödig såm jag var tvungen å gå 4 gånger ej normalt ! varit å kollat mig oxå men injget fel...
    det låter inte normalt, jag kissar ochså jättemycket men tycker det har minskat något sedan jag började med medicinen mot uvi
  • Anonym

Jag har också sökt för att jag hade ont i det området, mest ner på vänster sida. De såg inget fel på mig utan menade att det troligen var tarmarna som orsakade det hela. man kan tydligen få ngn form av fickor på tarmarna om man har vart förstoppad eller om man är hård i magen och dessa "fickor" kan bli infekterade och ömma...

• Anonym
    Anonym skrev 2007-10-23 20:48:35 följande:
    Jag har också sökt för att jag hade ont i det området, mest ner på vänster sida. De såg inget fel på mig utan menade att det troligen var tarmarna som orsakade det hela. man kan tydligen få ngn form av fickor på tarmarna om man har vart förstoppad eller om man är hård i magen och dessa "fickor" kan bli infekterade och ömma...

ok jag har faktiskt haft en hel del problem med förstoppning även om jag inte har det just nu, kanske det är en sådan infekterad ficka på mig

vad det de du hadde? fick du någon medicin eller läcker det ut av sig självt 

• Pluttan06

Hej! jag har oxå problem med mina äggstockar på vänstra sidan, så ont så jag inte vet vart jag ska ta vägen :( varit hos doktorn idag som gjorde gyn undersökning och tog massa prover, men han hittade inga fel, men han skrev en remiss till kvinnokliniken som jag måste ringa imorn och boka tid så fort som möjligt.. jag e rädd att det ska vara nåt allvarligt!

jag äter mini-piller cerazette.. kan det va dom som har gjort att jag har fått problem? tänker sluta med dom..

mvh emily

Svar på tråden så ont i runt mina äggstockar hjälp