• Disis

Hur fördriver ni tiden? Ni som är arbetslösa.

Jag klättrar på väggarna. Tycker att det är mycket frustrerande att ha så mycket tid över och liksom ingen att spendera den med + att man har inte råd att göra mycket heller :(
    hur fördriver ni tiden?

• Svar på tråden Hur fördriver ni tiden? Ni som är arbetslösa.
  • fairyfloss

Sitter på FL
    Tar en promenad
    Lagar mat som man inte har tid att laga annars
    Pysslar
    Hushållarbete (vika sockor är ju skitkul )
    Läser en bok
    Sover
    Letar jobb på nätet
    Har spa dag i badkaret
    Tänker ut sätt att tjäna en miljon på mindre än en månad . (Oftast olagliga )

Hoppas du fick lite tips!

• MrsNelson

för det första så är jag inte arbetslös, jag är arbetsökande vilket betyder att jag söker jobb, det tar sin tid.

• fairyfloss

MrsNelson: Men nu frågade hon ju oss arbetslösa . Jag är inte heller helt arbetslös, men jobbar bara en dag i veckan så jag räknar mig som arbetslös 4 dagar i veckan.

• ananda74

Jag söker jobb frenetsikt och det tar mycket av tiden. Man måste ju ändra CVt lite och det personliga brevet för varje nytt jobb man söker så det är lite pilligt. Jag sitter en hel del vid itnernet måste jag erkänna. På FL, Facebook, ebay mm förutom alla jobbsajter som monster.se, platsbanken, jobsafari.se. Sen läser jag en distanskurs på halvtid som a-kassan godkänt. Är ute lite på stan och går, tränar ibland. Men visst, det är segt att inte ha ett jobb att gå till. mest saknar jag det sociala, att ha en grupp människor man jobbar med, ett sammanhang att tillhöra. men jag saknar inte att gå upp kl 6 på morgonen eller stressa med matlådor och oroa mig för konflikter på jobbet (som var fallet på mitt tidigare jobb). Allting har både positiva o negativa sidor.

• luckysun

Söker jobb, mediterar om livet.

• Tezzan

Söker jobb
    Surfar runt på nätet
    Läser en bok
    Försöker på häcken ur kontorsstolen för att göra lite hushållsarbeten.
    Tar en promenad
    Fantiserar om hur det skulle vara om man var ekonomiskt oberoende, så man slapp jobba och kunde vara hemma med barnen i stället. (Den tid som de inte är i skolan)

Svar på tråden Hur fördriver ni tiden? Ni som är arbetslösa.