Köpa hus nära kyrkogård?
Skulle ni köpa hus som låg jättenära en kyrkogård ?
Någon som har någon historia att dela med sig av ang. detta?
Skulle ni köpa hus som låg jättenära en kyrkogård ?
Någon som har någon historia att dela med sig av ang. detta?
Jag har bott i ett hus där en gammal kyrkogård ligger nästan på tomten. Min morbror bor där nu och jag tänker aldrig på att det är en kyrkogård där
Jag bor väldigt nära en kyrkogård. Och jag har sett och hört ockulta händelser. Men bara inte just här jag bor
skulle jag aldrig göra! läskigt..
beEMbe - vad har du sett o hört då? Intressant att höra
Jag skulle nog tycka att de va lite läskigt med en kyrkogård som granne. Men jag vet inte om de skulle få avgöra om jag köpte huset eller inte.
Är de ett fint hus jag gärna vill ha så skulle jag nog köpa de ändå och hoppas på att de är snälla andar som vilar på kyrkogården och att nån ande kanske beskyddar oss!
Jag har mött flera andar som barn i mitt gamla föräldrahem. De var ganska busiga de stökade i köket och de lagade mat , men jag såg inte maten utan bara dofterna av köttbullar julskinka och kanelbullar.
Jag har sett och hört mycket, men jag har inte lust att bli kallad psykotisk av skeptiker här på fl, så jag väljer att vara tyst
Har vuxit upp i ett stort gammalt hus brevid kyrkogården (kyrkan) och är så van att jag inte tänker på det längre (bor fortfarande i samma hus men med egen familj).
I början vaknade min sambo av kyrkklockorna som går av på mornarna när det är dags för gudstjänst (klockan nio på söndagsmornar o.s.v.) men nu har även han vant sig.
Bonusen tyckte det var lite läskigt i början (han är nu 7, fyller 8 i januari), speciellt i hans spök och zombie period. Men även han är van vid detta lagen. Han har även förstått att döden i sig är en naturlig del av livet o.s.v.
Men alltså.
Grannarna är ju hur lugna och snälla som helst liksom
Ja förutom den som välter våra kryddburkar då förstås, och gubben som går upp och ner i trappen hela nätterna igenom har en tendens att vara lite enerverande om man har svårt att somna om
Hihi, grannarna ja, lär ju inte föra så mycket oväsen - förutom de som är på besök då!
Tror ni att man kan känna när man stiger in i ett hus att det är "haunted" ? På vilket sätt i såna fall?
Jag skulle göra det utan att tveka ifall jag gilal rhuset och inte får några "vibbar". Det kan ju alltid hända att "de" är ute och prominerar på natten, men jag tror inte att "de" är illvilligt inställda bara för att de är död och man bor nära deras viloplats ;)
Särskillt om det är en kyrkogård som varit gravplats länge, för det betyder att där har det bott människor länge och där det en possitiv plats.
Nej, iaf inte om de ringer i kyrkklockorna i tid och otid.