• Angel1979

Niferex bivärkningar?

Jag går på niferex på inrådan av BM (mitt fe sjönk 113-103) tar min tablett dagligen med c-vitaminsjuice. Sköter det fast igar hade det sjunkigt till 102 (gått på tabletterna i över 1v då) ska ta 2/dagligen numera. Så nu har jag frågor till andra som gått på dessa tabletter.
    1. Mina fingrar är helt "stela" på morgonen (har kommit sen jag började på dem)är det dem som gör det?
    2. Tog min andra tablett igår kväll som vanligt med juice efter ca 30min blev jag jätte dålig, kändes som min mage vände sig ut och in inget hjälpte mot det. Nu när jag vaknade var det borta, är det tabletterna?

Finns det någon som har några bra tips på hur jag kan få upp mitt järnvärde, äter mycket frukt/grönsaker. Spenat varje dag men inget hjälper.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-23 08:30:46:
    Glömde säga att min mage blev stenhård och var riktigt öm. Min grav har inte varit lätt sjukskriven sen 070905 fram till BF pga fogglossningar och sammandragningar.

• Svar på tråden Niferex bivärkningar?
  • mirakelmamma

Prov med blutsaft (finns på hälsokosten) Om du dricker det och äter en niferex så kanske det hjälper? Jag mådde också pyton när jag åt järntabletter blev dessutom stenhård i magen.

• mirakelmamma

Prov med blutsaft (finns på hälsokosten) Om du dricker det och äter en niferex så kanske det hjälper? Jag mådde också pyton när jag åt järntabletter blev dessutom stenhård i magen.

• MaddeMamman

1 Jag tror de flesta lägger på sig vätska i kroppen under gravideiten, försök minska på salt istället.

2 Jag tål inte att dricka apelsin juice, jag får jätte ont i magen....
    Prova med nyponsoppa istället

blodkorv o blodpudding, några dricker blutsaft
    kalcium hämmar upptaget av järn så du ska ju inte äta/dricka mejeriprodukter i samband med järn
    c-vitamin gynnar....

• MaddeMamman

ät några katrinplommon om du blir hård i magen, ( jag äter pepparkakor, det blir man också lösare av och det är godare än katrinplommon)

• Vildabebi

För mig fungerar det att ta niferexen tillsammans med apelsinjuice sålänge jag ätit en liten stund innan.

Annars var tipset med nyponsoppa jättebra tycker jag! Om inte annat så ta den med vatten!

Jag hade lite problem första veckan men nu efter 3 verkar det som om magen vant sig vid det stora järnintaget! Jag äter havregrynsgröt/dinkelgröt på morgonen innan jag tar tabeletten.
    Järnvärdet har gått upp från 100 till 112 på nästan 2 v

Lycka till!

Angel1979 skrev 2007-10-23 08:08:24 följande:
    Jag går på niferex på inrådan av BM (mitt fe sjönk 113-103) tar min tablett dagligen med c-vitaminsjuice. Sköter det fast igar hade det sjunkigt till 102 (gått på tabletterna i över 1v då) ska ta 2/dagligen numera. Så nu har jag frågor till andra som gått på dessa tabletter.1. Mina fingrar är helt "stela" på morgonen (har kommit sen jag började på dem)är det dem som gör det?2. Tog min andra tablett igår kväll som vanligt med juice efter ca 30min blev jag jätte dålig, kändes som min mage vände sig ut och in inget hjälpte mot det. Nu när jag vaknade var det borta, är det tabletterna?Finns det någon som har några bra tips på hur jag kan få upp mitt järnvärde, äter mycket frukt/grönsaker. Spenat varje dag men inget hjälper.
  • MaddeMamman

apelsinjuice ger mig värre halsbränna och det har jag så det räcker ändå. några gånger har jag fått magkartarr vilket inte är roligt när man är gravid.

• Angel1979

blusaft klarar jag inte av att svälja det vänder igen, har provat det.

mirakelmamma skrev 2007-10-23 08:11:05 följande:
  • Xango

Jag köpte ferronol istället för blutsaft på hälsokost, mkt godare!!

• Angel1979

Ska prova med det. Tack

Xango skrev 2007-10-23 14:38:14 följande:
    Jag köpte ferronol istället för blutsaft på hälsokost, mkt godare!!
  • Lyckligajag78

Jag blev jättepåverkad pga Niferexen, TILLS jag började klippa upp kapslarna och blanda de med nypon/blåbärssoppa. Jag kunde ta 400 mg i går!!!!! Och mådde inte illa eller något!!!! (Mitt blodvärde håller på att bli katastofalt dåligt, så det har verkligen hjälpt, tips från BM)

Svar på tråden Niferex bivärkningar?