• Barn6

adhd barn i göteborg vilken skola?

vill flytta ner till göteborg men har en son med då 4 funktionshinder, adhd, autitiska drag, trottsyndrom och språkstörning
    undrar därför vilken skola tycker ni är bra just för dessa barn, är ju olika hur man tycker, men vore glad för lite tips eftersom jag ej har bestämt mig vart jag vill bo och lite avgör ju också vart jag ska ha min son i skola

finns det någon skola som är bättre just för dess barn och någon som är sämre, vanlig skola eller särskola
    alla tips är välkommna

kan bara säga att där vi bor nu är de totalt värdelösa och inte ens intresserade av ett sådant här barn, trotts påtryckningar från bup, elevhälsa och läkare, därför vill jag nu börja om och hitta en bra skola denna gång.

• Svar på tråden adhd barn i göteborg vilken skola?
  • Barn6

ingen som har några namn på bra skolaor i göteborg?

• Guslageran

Har tyvärr inte arbetat direkt inom skolan på någon av skolorna i mitt område. Tänkte om du vill ringa och prata/fråga skolorna så länkar jag till Lundbys stadsdel (ligger centralt på HIsingen)

www.lundby.goteborg.se/prod/lundby/dalis2.nsf/81921c9652f3471ac1256a5c002ea985/95e6d455310c15ddc1256cfe00434beb!OpenDocument

Toleredsskolan har en särskola vet jag. Är tyvärr oftast i förskolan eller fritids så det är svårt att veta hur det ser ut vid undervisningstillfällen.

Svar på tråden adhd barn i göteborg vilken skola?