Jag har haft en fruktansvärd klåda över hela kroppen i ca 4 v nu, allra värst är det på nätterna då det är näst intill omöjligt att sova. Jag fick utskrivet Tavegyl på sjukhuset men de hjälper tyvärr ingenting, tror att det fungerar bättre mot allergiklåda än grav.klåda. Min BM har konstaterat att det inte finns något bot mot grav.klåda, det är bara att härda ut. Jag kan tycka att det är skönt att duscha de kliande kroppsdelarna iskallt, men det hjälper ju bara en stund- tills man blir normalvarm i kroppen igen. Riktigt hårda frottehandukar tvättade utan sköljmedel har jag oxå testat att lägga i sängen för att det ska riva lite naturligt i skinnet. Men det gör bara ont efter ett tag. Jag ser oxå till att smörja skinnet med fet hudkräm efter dusch varje dag, men eftersom det fortsätter klias hjälper nog inte det heller.
För ett par veckor sedan tog de blodprov för att kolla mina levervärden, men de var såpass lite förhöjda att dom inte kan göra något åt det. Är värdena alldeles för höga kan dom tydligen medicinera bort klådan på något sätt men mina låg under gränsen för vad som skulle räknas som onormalt.
Som sagt, hopplöst!
Har blivit erbjuden att bli igångsatt tidigare pga klådan (den försvinner tydligen direkt efter förlossningen) men jag har tackat nej till det. Nu har jag dock Bf imorgon så jag hoppas att jag föder ut min lilla bäbis snart och därmed slipper detta helvete.