• Anonym

Behandlingstid för bostadsbidrag?

Från att man ansökt om bostadsbidrag på ett FKkontor, hur lång tid ca tar det att få besked? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Behandlingstid för bostadsbidrag?
  • Anonym

Så långt? Okej då räknar jag inte med att hinna få bidrag denna månad utan först för december. Tack!

• Anonym

Det beror på vart du bor någonstans i landet. I tex sthlm kan det ta uppemot 2 månader innan ärendet är klart. Men du får ju retroaktivt 2 månader tillbaka i tiden. Så hinner du inte få något i november så får du två bostadsbidrag i december.

• Anonym

Okej! Tack då vet jag!!

• Anonym

Mn får INTE retroaktivt bostadsbidrag. Däremot får du från den månaden du lämnat in din ansökan om du har rätt till det. Eftersom FK har stora neddragningar kan det ta lång tid innan du får ditt bidrag. Är din ansökan inte komplett kan det ju ta längre tid...I NV Skåne är handläggningstiden mer än två månader.

• Anonym
    Anonym skrev 2007-10-23 13:49:29 följande:
    Mn får INTE retroaktivt bostadsbidrag. Däremot får du från den månaden du lämnat in din ansökan om du har rätt till det. Eftersom FK har stora neddragningar kan det ta lång tid innan du får ditt bidrag. Är din ansökan inte komplett kan det ju ta längre tid...I NV Skåne är handläggningstiden mer än två månader.
    Det va ju lixom det jag menade att om hon skickat in ansökan nu och det tar 2 månader så får hon ändå bostadsbidrag från den dagen ansökan ankom försäkringskassan. Då får man det retroaktivt!
Svar på tråden Behandlingstid för bostadsbidrag?