• Daz

julklappar till 8-månaders?

Ja, snart är det jul och alla släktingar har redan börjat fråga vad sonen önskar sig i julklapp. Och jag har INGEN aning om vad jag ska säga. Så ge mig tips på använbara, nyttiga och roliga saker som en 8-månaders bebis kan tänkas behöva. Han har ju redan en del leksaker och det äär klart han kommer få det i julklapp också men tipsa gärna om mer än bara leksaker!
    Själv har jag kommit på två grejer:

-Badrock
    -byggklossar

• Svar på tråden julklappar till 8-månaders?
  • Annamaja

lära gå stol, lära gå vagn eller kanske lära gå bil. Klossar ju jätte bra, kanske behöver kläder i större storlekar...

• Majan78

Har funderat på det här med julklappar, och har sagt till släkten att inte köpa så mycket till sonen, som kommer att vara 10 mån till jul. Bättre att vänta tills han uppskattar det mer...
    men om jag nu skulle önska något så skulle det nog vara en lära gå- vagn, en babypulka, klossar, böcker...

• Maggi74

Min son fick en lära-gå-bil, från Disney-filmen "Bilar". Den har varit helt suverän!!!
    Den är lite LÄGRE än ex. Bobby-car (som min son ska få nu i 1-årspresent på torsdag), vilket är idealiskt för mindre barn för då når de ner med fötterna bättre och kan hålla balansen på ett bra sätt när de sitter på den.
    Dessutom så har den ett handtag i bakändan så att de kan använda den som en "gå-vagn" också. Man kan öppna sitsen och lägga något tyngre i (exempelvis en bok) så att inte bilen tippar så lätt.

• Mimmicry

Min 8månaders har fått maracas som hon gillar jätte mycket.
    Cd- skivor med barnmusik.

• hjärnladyn

Vi har börjat att samla på silverbestick till vår dotter. Det önskar vi till henne, trist att få som barn så det är lika bra att hon får många delar tidigt när hon inte kommer ihåg eller bryr sig om vilket.

Så om ni har tänkt att samla på något är det bra att önska de presenterna nu.

Svar på tråden julklappar till 8-månaders?