BeSafe Izi Kid godkänd för 18 eller 25 kilo??
Är det någon som vet hur det ligger till med BeSafe Izi Kid X1 barnstol, vilken vikt är max? På www.hts.no och i deras reklamfolder står att den är godkänd upp till 25 kilo. Det är även den viken som Micro och Mekonomen har nämnt i sina kampanjer, och den vikten som står i bla ViFöräldrars test. Men när jag varit och kollat på stolen i butiken så står 18 kilo som maxvikt på sidan av stolen??
Kan det vara så att den nya viktgränsen gäller för stolar tillverkade 2007, och att tex Micro och Mekonomen säljer 2006 års stolar? Jag har frågat i butikerna som jag besökt, men det är ingen som vet och de vill heller inte reda på detta vilket jag tycker är apdåligt. Det är viktigt för oss att hitta en stol som ä godkänd upp till 25 kilo för vi vet ju inte hur länge barnet klarar sitta i den, och vill inte tvingas byta tidigare pga att stolen inte klarar vikten.
Tanken är att vi ska ha stolen i baksätet av en Ford Focus hgv, är det någon som provat detta och vet om man fortfarande kan använda passagerarsätet?