• JoJo02

Tidigt VUL privat i Östergötland

Som många först föderskor som inte är purunga så är jag väldigt orolig för att något ska gå fel. Oroar mig konstant. MA vore fruktansvärt och detta är vad jag oroar mig för. Ovissheten, lever den eller inte. Vill inte vänta 6 veckor till UL.
    Är det någon i Östergötland (gärna Linköping) som gått privat för ett tidigt VUL? Hur tidigt kan det göras?
    Vart gick ni, och vad kostade det?

Tacksam för svar. Kommer att bli gråhårig.

Ps. Hur kan man vara säker på att det man tror var sista mensen inte var en nidblödning? Jag håller inte super koll på hur mycket jag blöder.

• Svar på tråden Tidigt VUL privat i Östergötland
  • saferide

Ja, det finns ett ställe, ute vid universitetet som gör tidiga, privata ultraljud för omkring 600 kronor tror jag. Minns inte alls vad det hette, men det finns!

• NoelochJack

I Norrköping finns Lovisakliniken. Jag gjorde där i v 9 kostade ca 250 kr. Väldigt trevlig läkare och så fick man en bild :)

• Sofia t

Har du vart på inskrivning? Har du talat med nån om din oro?

Jag va orolig och förklara det för min barnmoska så jag fick göra ett VUL.

• JoJo02

Nej har har inte varit på inskrivning. Har fått tid för inskrivning och UL på samma dag. Om 6 veckor.

Sofia t skrev 2007-10-23 18:48:35 följande:

Har du vart på inskrivning? Har du talat med nån om din oro?Jag va orolig och förklara det för min barnmoska så jag fick göra ett VUL.
  • Sofia t

Jaha men ring och prata med dom om din oro. Ibland får man göra ett VUL ibland inte men det är ju värt ett försök.

JoJo02 skrev 2007-10-23 19:01:17 följande:
    Nej har har inte varit på inskrivning. Har fått tid för inskrivning och UL på samma dag. Om 6 veckor.Sofia t skrev 2007-10-23 18:48:35 följande:
  • Elphaba

Jag oroade mig jättemycket...

Gick till storken i v8 (650 kr) för vul och Anders Selbing (crocusmottagningen, www.crocus.nu/) i v10 på tidig kontroll UL. Båda privat.

• affis

Hej =)

Jag fick ett tidigt UL "på köpet" eftersom vi gått på fertilitetsutredning. Jag förstår att du också tycker att det skulle vara skönt att se att allt är som det ska redan nu. Jag vet inte om jag stått ut med att vänta ända till vecka 12 på ett UL.

Jag är idag inskriven på Storken och där i receptionen finns en prislista på vad olika undersökning kostar. Jag är inte säker på att ett UL var en av dessa, men jag tycker att du ska ringa dit och fråga. All personal på Storken är helt underbara och jag trívs jättebra där (Storken är privatägt, men har landstingsavtal så de erbjuder samma saker som Kvinnohälsan). Storken hittar du på nätet.

Stället som saferide pratar om är troligtvis Crocus (googla så hittar du det). Vi kommer att göra ett 3D-ultraljud där framöver, bara för att det är så häftigt att se.

Hoppas du hittar det du söker efter! Det finns kanske fler? Har du kollat på hitta eller eniro?

//affis

• JoJo02

Tack snälla för alla förslag. :)

Svar på tråden Tidigt VUL privat i Östergötland