Vilken babysitter är bäst? Varför?
Har tidigare varit helt inne på att köpa den från babybjörnen, men det kanske finns andra som är bättre? Vad tycker ni?
Har tidigare varit helt inne på att köpa den från babybjörnen, men det kanske finns andra som är bättre? Vad tycker ni?
Kan inte säga vilken som är bäst då vi bara använt en men... den vi har är en Babybjörn 123. Jag tycker den har funkat bra. Det bästa är ju att den har tre lägen så man kan använda den direkt från nyfödd. Lagom gung i den som bebisen själv kan få igång när den rör sig. Dottern gillade den när hon var liten. Väntar nu tvillingar och har köpt en till begagnad. Ny kostar den knappa 1000-lappen tror jag men sköter man den väl kan man gott och väl få tillbaka halva summan när man säljer den.
Jag tycker att det är bra när de har flera olika lägen iaf, (ligga o sitta och att man kan ändra fotläget också), sen vet jag inte riktigt vilka märken man kan göra det med (köpte min jysk och är helnöjd).
Jag tycker helt klart Chiccos babysitter var den bästa..hade även testat babybjörns 123 men mina var så små väldigt länge och fast man kunde luta den långt ner låg de aldrig bra i den. man fick liksom puffa upp me filtar på sidorna..Chiccos va kanon me extra spädbarnskydd som man senare kunde ta bort och så upplevde jag den mkt mjukare oxå.
Babyproffsen har ett eget märke, den är bra. Man kan ha i helt liggläge och även ändra fothöjden. Den är ställbar om man vill att det ska gunga eller vara still. Finns i flera färger, lekbåge medföljer. Vi köpte den när det var rea, tror det var för 395kr, ca 100 kr i rabatt så ca 500kr i vanliga fall.
Har även en äldre i samma märke, samma funktioner men var inte lekbåge med då.
Glömde att det var extra skydd för huvudet när de är små, går att plocka bort.
Vi har Babybjörns och den fukar bra. Till den finns en "aktivitetsbåge" med färgglada björnar, det är bra att ha något liknande som de kan titta på/håller sig nöjda längre
Vill du har fler tips på olika babysitters kan du bl a kolla på www.barnnet.se som listar en massa modeller
Hmmm, känns som att det är livsavgörande beslut inför nästan varje inköp. Tack för tipsen.
Jag har en Fisher price till min son. Det fiss så man kan ha vibrationer i den som är bra vid magknip. Lekbåge med saker i fina färger och spegel. Plattor vid fötterna som aktiverar ljud när babyn sprattlar. Man kan ta av bågen om man vill, olika ljudnivå, val mellan musik hela tiden, när babyn sprattlar eller inte alls. Toppen tycker vi.
Chiccos är kanonbra eftersom den är ställbar. Använde den i princip från början. Är "skålad" under så att man kan gunga den med foten.
Jag tycker att den gamla hederliga modellen är bäst.
Inte dom modernare på medar, det är ju inget gung idom som jag sett iallafall.
Mina barn älskar att sitta i babysittern och gunga på/göra fart själva.
Var hos en kompis för ett tag sen som hade den andra modellen, och sonen ville inte alls sitta i den, urtrist=inget gung.
Vi har en billig modelll från babyproffsen, typ 199kr, funkar super.
Hmmm, vi har haft en icke ställbar sådan där vanlig babysitter, billigaste möjliga. Jag tycker att det har varit mycket bättre gung i den än en sådan där stor och dyr babysitter, som vi också har provat vid några tillfällen. Fast vi har ju haft den som en kul sittplats. Om man vill ha den som ett ställe att vila i så ska man nog köpa en sådan där ställbar.
Har bara använt Babybjörn 123.
Men den är vi helnöjda med!
Lutar alltså åt en av den gamla hederliga sorten, Babyproffsens egna eller Babybjörnen 123. Tack!
Vi hade en babybjörn 123, mest för att det är den enda babysitter jag tycker är snygg. Sonen hade inte ro att sitta i den så mycket, ville bara bli buren, men syrrans dotter satt mycket i den och tyckte om den. Och hon gillade inte deras egna chicco babysitter speciellt mycket.
Tyvärr blev babybjörnen stulen på en rastplats där vi glömde den när vi var på semester. När upptäckt att glömt den och vände tillbaka var den borta
Vi har haft en Chicco som vi inte skulle överlevt utan!!!