hur kan jag få bort rynkorna runt ögonen?
Är 30+ och har fått många fina rynkor runt ögonen speciell "kisrynkor" om ni förstår vad jag menar. Finns det någon dunderkräm eller någon metod att få bort dem?
Är 30+ och har fått många fina rynkor runt ögonen speciell "kisrynkor" om ni förstår vad jag menar. Finns det någon dunderkräm eller någon metod att få bort dem?
Nix!
Botox kanske.. Tänk på att du inte ska sola så det blir fler...
en Bra rynkkräm för ögat kan minska dem rejält!
och solskyddsfaktor VARJE dag även om det regnar!
Det är svårt att få bort dem utan ett ingrepp. Drick mkt vatten, köp en creme med antirynk effekt som är anpassad till att använda under ögonen och sist men inte minst sov mkt. Solen är bannlyst precis som TezzyBump skrev.
Ett ganska milt ingrepp kan annars vara att spruta in restylane i rynkorna. Det är en naturegen vätska som är helt ofarlig. Det fyller ut rynkorna och används även till att förstora läpparna. Effekten håller i sig i upp till ett halvår.
Kan restylane användas för att ta bort alla rynkorna runt ögonen och ser resultatet konstgjort ut? Hur mycket kostar det och gör det ont?
Det värsta är att avstå från solningen då jag känner mig fräschare att vara lite brun och inte helt blek, när jag ändå frågar så kanske någon även vet någon bra brun utan solkräm då som ser naturlig fräsch ut i färgen och var den finns att köpa? Många frågor blir det
TS; Jag kan inte svara på om du kan få bort alla men det går säkert. Jag har fyllt mina läppar två gånger tidigare och en spruta kostar mellan 3000-3500:-
Det behövs säkert mindre när det gäller rynkor men sen beror det på hur mycket rynkor du vill fylla ut.
När man fyller läpparna gör det ganska ont eftersom man är så känslig där men man kan få bedövning, som en tandläkarbedövning och då känner man ingenting.
Så ngn större smärta är det nog inte tal om när man fyller rynkor. Det ser naturligt ut eftersom restylane inte försvagar musklerna som tex botox gör.
här kan du läsa lite mer om restylane.
www.pkc.se/main.asp&Content=CategoryID&levelID=202&CategoryID=338
här står lite mer om hur själva ingreppet går till
www.kirurg.com/Restylane__Perlane/restylane__perlane.html
Ok tack så mycket, min kille kommer att få spader om jag säger att jag ska slänga ut 3500kr på en spruta mot rynkor när han redan muttrar för att jag ska färga eller slinga håret..
Tänk bara på att rynkorna försvinner inte.. Medlets effekt går ju bort efter ett tag...
du behöver ju inte avstå från solen helt, var bara försiktig och smörj in dej med solskyddsfaktor (HÖG sådan), solen är ju bra för oss också, även huden och håret! men i måttliga mängder!
jag brukar säga såhär ang att använda eller inte använda en fukt i ansiktet, ögonen.
russin eller vindruva, hur vill du se ut?
TS: "Ok tack så mycket, min kille kommer att få spader om jag säger att jag ska slänga ut 3500kr på en spruta mot rynkor när han redan muttrar för att jag ska färga eller slinga håret"
Ojdå är han så känslig så lär han nog tycka att det är dyrt. Jag fick mina restylanebehandling av min man i present två år i rad, han påstår att det även gynnar honom
Du kanske kan lägga fram det på det sättet..
Min fru testade en maskin som kallas för edermastamp och den har faktiskt fungerat bra på henne....
Jag har även använt den till mina bristningar på armarna och den är faktiskt bra....
Vi köpte den på www.e-dermastamp.se och båda kan använda den om man köper till ett till nålhuvud för ca 100 kr
Ha en trevlig helg fooooks