• Emma mamman

Är öppen 2 cm utan känningar, hur länge??

Hur länge kan man egentligen gå o vara öppen utan känningar eller att det händer nåt???
    Det är nu 3 dagar sen de märkte att jag var öppen.

Är rädd för att öppna mig massor utan att känna nåt o sen huxflux vill bebis ut o man hinner inte in... Troligt???

V. 39+2

• Svar på tråden Är öppen 2 cm utan känningar, hur länge??
  • Tripplis

man kan vara öppen i flera månader. spec om man e omföderska.. ja va öppen 1cm från v 31. o 3 från v 34.. o han kom 39+3 enligt UL bf...

• Tripplis

kan juh till lägga att den förlossningen gick grumt mkt fortare.. vattnet gick hemma i soffan kl 19 en fredag.. o 4-5min senare började rejäla värkar. 19.40 kommer ambulansen o då är ja öppen 8cm. in på sjukhuset o kl 22.59 kom han..

• ässet

Hej!
    JAg har beräknad tid den 22 april. Jag har nu varit öppen 2 cm i 7 dagar, har de senaste 3 dagarna haft värkar. Jag hoppas värkligen att det händer snart börjar bli trött på dem...

• SaraMi

Har vart öppen 3 cm i 3 veckor...inget har hänt ännu..bf den 8/4..förutom värkar på på kvällarna...som stannar hela tiden.

• Becka21

När jag var gravid så var jag öppen 2 cm från vecka 34 o ända tills lilla Leo föddes i vecka 39 med planerat snitt..det är 3 veckor sen som han föddes o han mår hur bra som helst.
    Man kan med andra ord vara öppen ett bra tag utan att det behöver betyda att det är dags för förlossning.

• Emma mamman

ojsan då! Jag som hoppades på ganska snart iaf...

• InaLo

Man kan vara öppen ett bra tag innan det är inte fören livmodertappen börjar mogna och utplånas som de tär på G!
    SÅ om den inte är mogen så vet man nog inte när det sätter i gång!

• kamoba

Min livmodertapp var helt utplånad och jag var öppen 2 cm i v34 förra grav. Sonen ville ändå inte titta ut förrän 41+2 och då med igångsättning. Så det kan dröja även om livmodertappen är utpöånad.

Min förlossning gick också fort. Värkarna började 9.45 och han är född 12.15.

• Titania

Bara undrar: hur vet ni att ni är öppna innan förlossningen? På min MVC gjordes ingen undersökning alls. Fick höra först när jag kom in till förlossningen att jag bara var öppen 1,5 cm och att jag skulle åka hem (vi stannade och dottern kom ut fem timmar senare).

• Emma mamman

Har inte heller fått veta av bm utan vi var uppe på förlossnigen pga av att jag hade ont i övre delen av magen, trodde en muskel brustit.
    Där gjordes en grundlig undersökning av allt, där fick vi reda på det.

• Klaar

jag e öppen 2 cm o livmodertappen e nästan helt utplånad, hade värkar o blev undersökt i förra onsdagen. jag hade också hoppats på att det inte va så lång tid kvar... e riktigt less på att va gravid o vill inget annat än att den lill* ska komma ut!! (v 37+0)

• Emma mamman

nu är jag öppen tre cm, så jag har öppnat mig 1 cm på tre dagar,
    borde väl hända nåt snart då??? (Snälla!! )

• Klaar

emma mamman jag håller tummarna för dig att det e din tur snart!!!!!

• yallayalla

Jag har varit öppen 3cm sen den 9:de. Livmodertappen är ca 1cm och är mogen. Slemproppen har börjat lossna... Känns som att det är dags varje kväll att åka in..hmm.. Är ganske less på att bara vänta på att det ska sätta igång, fast det bara är bra om bebisen stannar i några veckor till. På förlossningen trodde dom att jag skulle få imon 2veckor.. Kan ju alltid hoppas..
    Hoppas att det är din tur iaf!!!
    v35

Svar på tråden Är öppen 2 cm utan känningar, hur länge??