• Prisman

Viktväktarna och amning?

Hej alla goa tjockisar!
    Undrar ifall ngn har gjort detta och ifall det var bra...
    JAg vet att man inte skall banta när man ammar men det känns som ifall jag börjar äta nyttigt istället för godis och bara bullar så borde väl det vara positivt!?
    =)
    Jag vill inte höra några pekpinnar utan bara hur det har varit för er...har själv ej börjat med detta...är lite skeptisk till att banta...
    Det är väl egentligen hur enkelt som helst...sluta äta godis och bullar och rör på dig mer men fattar ni hur svårt det är???
    :)

För att bli gladare i tjockishöstvärlden se denna sida:
    yttermera.se

Mvh Mona

• Svar på tråden Viktväktarna och amning?
  • miss Y

antar att du syftar på viktväktarnas amningsprogram?

jag har inte gjort det, men jag har arbetat som vägare. min erfarenhet av de kvinnor som kom dit med sina bäbisar så var det mkt positivt. de tyckte dock att det ibland var svårt att äta så mkt som man skulle. amningsprogrammet ska vara säkert, det är gjort i samråd med läkare. du får äta så mkt att du säkerställer att bäbisen får det den behöver fast du säkert går ner i vikt (dock ingen mirakelkur).

• Kina79

Jag har testat Viktväktarnas amingsprogram. Det funkade bra, jag gick ner 5 kg. Sen av olika anledningar så funkade inte VV för mig, så jag slutade.
    Men amningen funkade bra när jag gick hos VV, så skriv du in dig där om du vill gå ner i vikt. Bättre att gå där än att försöka banta själv.

• Prisman

Jag har bara pratat med vänner som varit aktiva i viktväktarna eller vad det heter...
    De säger att ifall man ammar så ska man äta 10 points extra just för att man ammar...

• Prisman

Är det skillnad på vv "vanliga" program och amningsprogrammet?
    Är det inte bara 10 p extra eller är det även att man skall äta specialmat?

• Sotardotter

Det enda de säger är att man ska vara lite extra noga med att få i sig alla näringsämnen. Det vill säga inte smälla sina tio extra poäng på choklad utan istället mjölk, kött och sådana saker...

• en mamma

Hej!

Jag viktväktar nu och ammar. För mig funkar det riktigt bra! Med mitt första barn sa alla att amningen skulle fixa allt och att kilona bara skulle rasa av... Inte på mig iallafall! Så nu efter andra började jag när min dotter var 2,5 månader. Nu har jag tappat 9,5 kilo och har 4 kvar till mitt mål.

Jag ser det inte som att jag bantar utan att jag lär mig äta bra för att anamma det som livsstil för hela familjen. Eftersom jag haft övervikt innan får det som följd att jag går ner.

För mig är viktväktarna riktigt bra och funkar!

Lycka till vad du än bestämmer dig för.

• Camilla D

ViktVäktarna har ett speciellt ammningsprogramm som är superbra!
    Jag har med hjälp av det gått ner alla mina kilon (gick upp ca30 kg varje grav) efter alla tre barnen.
    Man skall räkna ut sina "vanliga points" och lägga till 10. Sedan får man ett extra häfte som handlar om amning där det står vad man som ammande behöver få i sig extra av.
    Min barnmorska var mycket imponerad av min mjölk alla tre gångerna och sa att jag måste äta riktigt bra kost, vilket jag gjorde.
    Sedan har man så många points att man faktiskt kan fika med kompisarna ändå.

Svar på tråden Viktväktarna och amning?