• TinkyWinky

vad kostar nix?

.......

♥Drömmen ger oss det vi önskar i vaket tillstånd♥
  • Svar på tråden vad kostar nix?
  • MammaLottisGottis
    ISSEN skrev 2007-10-24 09:45:03 följande:
    vad är Nix?
    Ett stopp för att slippa envisa telefonförsäljare. Man ringer ett nummer och registrerar sitt nummer och då slipper mn envisa störande säljare på sin telefon. Bara de som man är kund hos får ringa och undersökningar.
  • MammaLottisGottis
    MammaLottisGottis skrev 2007-10-24 09:47:13 följande:
    Ett stopp för att slippa envisa telefonförsäljare. Man ringer ett nummer och registrerar sitt nummer och då slipper mn envisa störande säljare på sin telefon. Bara de som man är kund hos får ringa och undersökningar.
    Nix-telefoni heter det
  • TinkyWinky
    ISSEN skrev 2007-10-24 09:45:03 följande:
    vad är Nix?
    man slipper få telefon försäljare
    ♥Drömmen ger oss det vi önskar i vaket tillstånd♥
  • ISSEN

Aah!  Det skulle jag behöva! Ringer jämt försäljare, både hem och till mobilen! 

MammaLottisGottis skrev 2007-10-24 09:47:13 följande:
  • ISSEN
    TinkyWinky skrev 2007-10-24 09:48:02 följande:
    man slipper få telefon försäljare
    tack!
  • Blå Flygare

Tyvärr slipper man inte dem man en gång varit kund hos Så man kan ju fundera en exra gång om man vill ha det där bra erbjudandet för att sedan stå ut med att bli uppringd ett par gånger om året flera år framöver.

• morsa06

där står det hur man går till väga.. det har blivit så lungt och skönt här hemma sen vi registrerade oss där..

• MammaLottisGottis
    morsa06 skrev 2007-10-24 09:57:36 följande:
    där står det hur man går till väga.. det har blivit så lungt och skönt här hemma sen vi registrerade oss där..
    Håller med , nu rings det inte så ofta som innan vi skaffade det. Då kunde det bli 4-5 påringningar per dag ibland.
  • morsa06
    MammaLottisGottis skrev 2007-10-24 10:34:29 följande:
    Håller med , nu rings det inte så ofta som innan vi skaffade det. Då kunde det bli 4-5 påringningar per dag ibland.
    ja.. satan så less jag var.. det händer faktiskt nångång att vi blivit upprinda av någon försäljare som inte verkar använda sig av nix.. och då är det från "de synskadades riksförbund" FÖR BARN!! Hur kul är det att neka dom då? man känner sig hemsk.. men jag har inte råd att köpa ett fåtal julkort för flera hundra..sorry!
  • mimmi 1

Nix är gratis, har haft det i flera år, och tycker det funkar bra, men som nån skrev, så finns man i gamla kundregister, men varje gång någon ringer, så svarar jag bara att jag registrerat mej i nix, därför att jag inte vill bli uppringd av telefonförsäljare, i de allra flesta fall, så ber dom om ursäkt, och säger att dom ska stryka mej från kundregistret.....
    så det förmodar jag att dom gör...
    Dom är nämnligen skyldiga att kolla i nix-registret, och FÅR inte ringa till dom som står där...

Svar på tråden vad kostar nix?