• Lysmasken

Ang öppet tider i Helsingör/Köpenhamn

Är det någon som vet hur Helsingör/Köpenhamn har öppet under alla helgona helgen datum lördag 3/11 och söndag 4/11?

Ska bo på hotell nästa vecka i helsingborg men vi har tänka att åka över för att shoppa lite.
    Men kom tänka på att det är röda dagar så jag blir lite osäker på om vi ska åka nästa helg.

• Svar på tråden Ang öppet tider i Helsingör/Köpenhamn
  • vackrastarflow

lördagen är nog inga problem, iaf inte i k-hamn, men söndagar är det mesta stängt. sen är frågan om de firar den röda dagen i Danmark. jag har ingen koll på vilken den är

ett lite off tips är att växla mycket om ni ska handla, för en del ställen tar bara danska kort. det fick jag bittert lära mig i helgen.

• sommartorpet

Alla Helgon är inte en helgdag i Danmark så då gäller vanliga öppettider.

Tänk bara på att Danmark har en speciell "lukkelov", dvs affärerna får inte ha öppet när de vill. Söndagar är det förbjudet för alla utom små, små butiker att ha öppet och på lördag kan man egentligen inte räkna med att det är öppet längre än till 14 även om vissa butiker kan ha öppet fram till 16-17.

• Lysmasken

Oki bra att veta. Blir nog tyvärr att vi åker framåt middag. Det andra paret kommer inte loss före middag. Tänkte gå ut & äta i HGB på lördag kväll på Le cardinal. Har varit där en gång förra året. Kanon gott

Svar på tråden Ang öppet tider i Helsingör/Köpenhamn