• Anonym (jag)

En fråga till er som slutat tvärt med antidepressiv medicin.

Kan börja med att säga att jag inte tänkt från början att sluta tvärt, men eftersom jag nu av en speciell anledning måste sluta tvärt så vill jag nu höra med er andra. Ni som slutat tvärt, hur upplevde ni det? Hur mycket biverkningar fick ni? Mådde ni jättedåligt? Hur länge?

Tack på förhand.

• Svar på tråden En fråga till er som slutat tvärt med antidepressiv medicin.
  • Anonym

Jag har slutat tvärt med zoloft en gång och seroscand en gång. Det var när jag väntade mina barn.
    Mådde inte speciellt dåligt pga avslutandet av mediciner, då jag mår bra psykiskt av graviditeteshormoner.

• Anonym (jag)

tack för svaret skönt att du slapp biverkningar.

• Anonym (ledsen mor)

Hur tvärt menar du?

• MuZik

Jag upplever att jag blir väldigt yr om jag glömt att ta medicinen under ett par dagar. Andra biverkningar har jag inte märkt av.

• lilla my 82

jag slutade rakt av med mina nu i lördas.. åt cymbalta..
    har känt mig yr oo haft ångest..

men hade mer ångest med cymbalta.. eftersom jag åt fulldos o dom inte "hjälpte" så kände ja lika bra o sluta med dom.. har xanor vid ångest

• Anonym (lycklig)

När jag slutade tvärt att hade jag ätit i 3år, jag hade mycket ångest och klarade inte av någonting pga social forbi.

Slutade tvärt och har nu 4 månader senare lyckats ta körkort, skaffa jobb som jag älskar och nu kommer en bebis med!

Jag mådde enbart sämre av mina antidepp synd bara att det tog mig 3 år och massor av olika sorter för att inse det. Ångesten minskade men var något högre 2-3 dagar efter.

• Anonym

när jag väntade min son så slutade jag rätt av med alla mina mediciner jag var uppe i 17 om dagen olika mediciner

• Anonym (jag)

Ok, yrsel kan jag ta känns det som, ångest vet jag att jag kommer få, men om man kan stå ut ett tag med det kan det nog va rätt skönt efteråt. Måste sluta tvärt helt. Alltså ingen mer medicin.

• Anonym

Varför måste du sluta tvärt? kan du inte försöka att trappa ner?

• Aengla Mamma 1980

Jag fick huvudvärk....blev yr och fick en massa ångest.

• Anonym (jag)
    Anonym skrev 2007-10-24 23:08:12 följande:
    Varför måste du sluta tvärt? kan du inte försöka att trappa ner?
    jag är gravid
  • Anonym (Hmm)

Jag har ätit väldigt mycket psykofarmaca under ett par år men är nu helt medicinfri. Kan säga att det som brukar hända när man slutar tvärt är att det fungerar till en början men man får alla de biverkningar du fått uppräknande för dej redan.
    Men sen blir man oftast väldigt dålig efter ett par veckor då med har gått helt ur kroppen. Jag har upplevt det själv ett antal gånger och sett det på andra på psyk. Inget jag skulle rekommendera någon faktist.
    En del tabletter är dessutom direkt farliga att bara sluta tvärt med.

Så försök rådgöra med din doktor.

• Anonym
    Anonym (jag) skrev 2007-10-24 23:10:38 följande:
    jag är gravid
    Fast det finns medeciner du kan äta som inte är farliga så prata med din doktor som ordinerat dej från början.
    Lycka till med graviditeten!!
  • Anonym

Oh grattis!!! men jag åt Seroxat under hela graviditeten och det gick bra,barnmorskan sa att jag skulle göra det om jag kände för det, eftersom det var viktigt att jag mådde bra under graviditeten och orkade med.

• Love4cats

GRATTIS TS!

Det jag kände var värst var att jag fick darrningar i händerna och yrsel. Det är flera år sedan nu men i övrigt gick det bra.

En del får ju rådet att fortsätta eller sakta trappa ner. Hör med barnmorskan. Det är ju olika hur kroppen reagerar. Tänkte så det inte blir för stor påfrestning. Så svårt det där.

Stolt kattmamma och snart Fru 8/11
Svar på tråden En fråga till er som slutat tvärt med antidepressiv medicin.