• yakuzapixel

Molly eller Olivia?

Jag har alltid haft en förkärlek till namnet Molly efter en barnbok jag hade när jag var liten. Det var alltså spikat sen innan att om det skulle komma ut en liten dam skulle det vara en Molly.

Tyvärr fick jag sen talat om för mig av en släkting som är inne på numerologi att ihop med efternamnet skulle det inte alls vara lyckat, och fick rådet att isf ändra stavningen till Mollie eller nåt. Även fast jag inte sätter så stor vikt vid sådant sitter det ju fast i huvudet, så det känns inte riktigt riktigt längre :(.

Sambon diggar Olivia, och det växer för mig, fast det känns inte helt klockrent....

Så - smakfråga: Molly eller Olivia?

• Svar på tråden Molly eller Olivia?
  • MissKate

JAg tyckte kombinationen Molly Olivia, med Molly som tilltalsnamn var fint!! Så ta båda.

• Hannah76

Jag gillar Molly..*L*
    Kan ni inte lägga till ett andranamn, eller hjälper inte det?

• Svillan

Vad är numerologi?

Jag älskar namnet Molly.

Aron 060411 och bebis i magen bf 080302
  • Nenne 71

Olivia.

Min svärmor har haft en hund som hette Molly. Så för mig är det ett hundnamn.

• ludenben

oliva såklart!! Det hette mitt gamla marsvin tycker det är jättefint!!

• DIVGRL

Min ena dotter heter Olivia och Molly i andranamn =) Hon skulle heta Molly men det va en Olivia =P

• fjunis

Molly - inte Mollie (det låter som en hund, collie)
    Inget fel på Olivia men jag gillar Molly bättre av de två

• jmmm

Molly dottern min heter det storebror bestämde tidigt när hon låg i magen att hon skulle heta Molly

• yakuzapixel

Haha, hund eller marsvin är frågan alltså? :)

Har inte riktigt fått klart för mig om mellannamn ändrar situationen, fast det borde det ju göra. Tycker också om kombinationen faktiskt, så det blir antagligen båda.

Har inte så stor koll på numerologi, men vad jag förstått har alla bokstäver ett numeriskt värde, kombinationerna av olika bokstäver kan alltså komma att betyda olika saker. Typ nåt sånt :)

• Prinsessan Viktoria
    Båda namnen är väldigt fina.
    Gillar mest Olivia.
    Molly låter som ett djur-hund eller katt...
    beror mest på en hund i min närhet när jag va liten som hette mollie
  • Ciliaja

Jag gillar båda namnen jättemycket! men mest Olivia :)

• Lilla Lillan

Olivia är jättefint! Molly är för mig ett djurnamn.

Svar på tråden Molly eller Olivia?