• nyttigen

Bra guldsmed i Göteborg?

Kan ni rekommendera en guldsmed som kan omarbeta ringar?

Jag vill kunna prata med mannen/kvinnan ifråga med en gång, utan mellanhänder. Sen är det ju naturligtvis viktigt att det är bra arbeten och att han/hon lyssnar på vad jag vill.

Vet någon förresten vad det kan tänkas kosta att arbeta om en ring från grunden? Alltså, allt material finns tillgängligt i den befintliga ringen (och om så skulle krävas har jag även mer guld att pytsa in) så det är inget nytt som ska inhandlas. Varken guld eller stenar.

• Svar på tråden Bra guldsmed i Göteborg?
  • Fru SEDH

Hej,

Japp, jag har tips på både en duktig, mycket prisvärd och trevlig guldsmed samt en dyr & arrogant guldsmed som jag skulle undvika om jag var du.

Den underbara guldsmeden är Bengt Molander på Storgatan i Vasastan. Han gjorde vår vigselring precis efter våra önskemål till ett mycket bra pris. Vi hade dessutom eget guld som han tog emot. Han ger snabb och bra service, prisvärd och han är jättetrevlig! Tel. 031 - 18 13 10

Hos Guldsmedjan i Kronhusbodarna blev vi otroligt dåligt bemötta. Vi fick olika pris från de varje gång vi var där och de var inte det minsta intresserade av service. Dessutom var de tokdyra.

Hoppas tipsen hjälpte!

• Ninnana

Kan tipsa om Guldsmedshuset i Sävedalen. Jätteduktiga guldsmeder som ger bra service.

Svar på tråden Bra guldsmed i Göteborg?