• nesnegröj

Kan ni se lönen??

Kan ni se dan innan hur mycket lön ni ska få??

Jag kan göra det.
    men inte idag.
    Och inte heller fått min lönespec.
    Pratade med min chef och sa; bra då kan jag ju se det efter 24:00
    Nej sa han, men du ser det säker på morgonen...

Va??  jag ska väl kunna se min lön efter 24:00??

• Svar på tråden Kan ni se lönen??
  • benetide

jag kan se min lön idag men får den inte för en på fredag =)

Mamma till Tilde, Nellie Ängel Dewin , Benjamin..
  • nybliven lappjänta

jag råkade ut för samma sak förra veckan.
    brukar kunna se flera dagar innan när något är på väg in men pengarna satt på kontot den dagen dom skulle.
    men du ska kunna se dom efter 24 det är helt rätt.
    kan inte tänka mig att det är olika från bank till bank

• TriBelle

vad har du för bank?
    min kille har seb och det funkade inte att se kommande händelser förens nu ikväll. inte tidagare idag som det brukar.

• nesnegröj

Nordea, har alltid kunna sett 2 dagar innan...

Och det är han som sätter in lönen....
    Och tycker det är konstigt att jag inte har fått någo lönespec.

• imsel

jag har handelsbanken och kan iinte se!
    nån annan som har handels och kan se?

• Karisma

Jag har swedbank och jag kunde se idag.

Efter tolv i natt så kan du se din lön.

Kram K.

• DIVGRL

Om man har handels så kan man inte se framtida insättningar. Det va ju det som va så bra med swedbank :S

• Mystic noblesse

sambon har swedbank och kunde inte se tidigare idag men nu på kvällen gick det. han har däremot inte fått lönespec från sitt arbete

• blondtjej

men det har ju även med om NÄR arbetsgivaren/löneansvarig sätter in pengarna på kontot eller gör överföringen ska man kanske säga. Behöver ju inte vara fel på utbetalningen bara för man inte ser den 2 dgr före eller om man inte ser den alls innan då den ska vara där.

• nesnegröj
    blondtjej skrev 2007-10-24 22:15:46 följande:
    men det har ju även med om NÄR arbetsgivaren/löneansvarig sätter in pengarna på kontot eller gör överföringen ska man kanske säga. Behöver ju inte vara fel på utbetalningen bara för man inte ser den 2 dgr före eller om man inte ser den alls innan då den ska vara där.
    Han har gjort fel,
    betalat ut lön över 1 vecka försent och betalat ut för lite lön till mig flera gånger...
  • blondtjej

vänta tills klockan 00.00 å kolla eller så väntar du tills du vaknar och ringer honom om du inte träffar honom på jobbet.
    Har fått en utbetalning på eftermiddagen kommer jag ihåg, men det var massa krångel och nån slags slutlön från ett företag som jag inte jobbade på längre. Kommer inte ihåg vad det var som gjorde att den inte kom. Men jag ringde och fick den på em.

Hoppas du får din lön som du ska, jag fick visst för lite. Skulle haft 20:-/h extra denna månaden, men den stod inte med. Blev lite fundersam eftersom jag bara fär en "vanlig" lön på kontot imorn. Har inte lönespecen då jag är på kurs på annan ort..

• En glad tjej

Ja, jag kan se lönen innan men det beror på att vi numera bara får elektroniska lönespecar på jobb och måste logga in på vårt lönesystem för att kunna se vad man får ut! Väldigt smidigt måste jag säga, nu kan man se lönen nästan en vecka innan den betalas ut!

• nesnegröj

Jag har inte fått mina pengar
    Blir galen... så nu ska  man lägga ner tid och energi för att få tag på han med...

• nesnegröj

har fortfarande inte fått min lön facket är kontaktade.
    Min syster har inte heller fått sin lön.

Svar på tråden Kan ni se lönen??