• SmultronÄngel

Resväska - Titan, Wedins eller?

Tänkte köpa min pojkvän en resväska i julklapp. Den ska vara ungefär 50-60 cm dvs en kabinväska, kosta under 1000 kr och gärna vara i hårt material, men jag vet inte vilket märke jag ska välja. Är det någon som har erfarenhet av Wedins eller Titans resväskor? Är det bra märken?

Tacksam för hjälp.

• Svar på tråden Resväska - Titan, Wedins eller?
  • carola1977

Titanväskor har jag lånat av mina föräldrar vid resor och de är bra.

• ronjaa

Jag har en titanväska.. den är väldigt lätt och får plats med mycket!

När jag köpte den så sa dom att väskorna är testade genom att man slagit basebollträn på väskorna för att se om dom håller och de gjorde dom utan nån buckla..
    Men tror de bara va just den sorten, finns ju titanväskor i alla mäjliga material, vet inte riktigt vad de heter som min väska är i men den är väldigt lik wedins.

Min kompis har en wedinsväska och hon är väldigt nöjd med den vet jag

• Signatur

Jag röstar för Titan, den väger mycket mindre än Wedinsväskan. Ju mindre väskan väger, desto mer junk kan man släpa med sig

• SmultronÄngel

Tack för era svar! Kollade på något test på internet och då hade titans väskor fått sämst betyg. Men det var ju några år sen testet hade gjorts så jag tänkte att de kanske har blivit bättre sedan dess. Ni verkar ju nöjda med dem i alla fall!

• Fru U

Jag vet att du letar efter en billigare väska men samsonite håller verkligen jättebra. Fördelen med deras väskor är att om något går sönder så går det att byta (från hjul, handtag, innerfoder, ja allt i princip)

Live and let live
Svar på tråden Resväska - Titan, Wedins eller?