• C r e d o

Vart köper man en sådan penna som man namnar kläder med?

Eller hur gör ni? Skriver med bläckpenna? Det lär ju gå bort i tvätten eller? Sökte på textilpenna men fick upp en massa annat som inte fyller just den funktionen jag är ute efter.

* Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • Svar på tråden Vart köper man en sådan penna som man namnar kläder med?
  • Cinsaga

Har köpt min på Polarn och Pyret, kolla där !

• M C Catta

Kolla på typ maxi eller så på deras textilavdelning. Annars lär nog både tygaffären och "pennaffären" (typ kontor-bokhandeln) ha det! Textilpenna

• 7småtroll

Bokhandeln har. Men jag märker oftast med bläckpenna. Efter många tvättar bleknar det men då fyller jag bara i en gång till om det skulle behövas.

• en glad

Jag tycker inte att de vanliga märkpennorna är så bra. Märkningen försvinner i tvätten med tiden. Jag märker med permanent fiberpennor. Sådana som man kan skriva permanent både på glas och plast med (tex overheadplast). De finns att köpa lite här och var. Obs! det är inte vanliga Whiteboardpennor - de är inte vattenfasta!

• hallon2

Jag köpte min på Panduro, en specialmärkpenna som fungerar som en kulspetspenna. Bifogas i ett kit med namnetiketter som man kan stryka på - den har funkat väldigt bra (texten finns kvar efter många tvättar), och det har stryka-på-etiketterna oxå gjort!

• C r e d o

Tack för tips och råd, ska kolla i "våran" affär samt på Panduro.

* Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
Svar på tråden Vart köper man en sådan penna som man namnar kläder med?