• camillimill

släpper tiken bara till under höglöp, och är höglöp detsamma som ägglossning?

Ja, alltså. Släpper tiken bara till under höglöpet, och har de ägglossning under hela höglöpsperioden? Hur länge varar höglöpet?

Jag har just parat min tik (parade henne dag 11 och dag 12 vid flera tillfällen, varav de fastnade två av gångerna)

Hon blöder dock fortf, och även att jag vet att vissa tikar blöder trots att de höglöpt och haft ägglossning blir jag ändå lite orolig, och funderar på att åka tillbaks till hanen igen för att prova på nytt, för att vara på den säkra sidan..

Isf kan jag åka dit på fredag först, eftersom ägaren till hanen blivit sjuka, men då är hon inne på dag 17 i löpet.. Kanske lite sent?

Kan hon ha "släppt till" trots att hon inte va i höglöp?

Jätteglad för svar.
    Mvh camilla

• Svar på tråden släpper tiken bara till under höglöp, och är höglöp detsamma som ägglossning?
  • milliotindra

Jag och sambon satt precis och pratade om detsamma. Undrar med.

• camillimill

ja, vi får allt puffa tråden lite, milliotindra.

• ångermanländska

Tiken släpper till enbart under höglöpet som brukar vara i ca 3 dagar. Hon blöder i regel ca 10 dagar, så kommer höglöpet då hon blöder mindre eller ingenting, sedan kan hon blöda igen några dagar. Som det låter på din beskrivning borde du ha valpar om si så där 60-63 dagar!

• camillimill

det hade ju varit fantastiskt i så fall..

Vet någon från vilken dag man kan ultraljuda? är det från 24:e dagen?

Svar på tråden släpper tiken bara till under höglöp, och är höglöp detsamma som ägglossning?