• Headrush

Hur gör man en fin nalletårta?

Min dotter fyller snart ett år och jag skulle vilja göra e fin tårta i form av en nalle... Men hur sjutton gör man det då?

Då jag inte är någon mästerkock så vill jag gärna ha ett enkelt recept och en beskrivning.

Tack på förhand

• Svar på tråden Hur gör man en fin nalletårta?
  • Headrush

Men åååh Tack snälla!

• pajas01

önskar jag kunde baka fina tårtor hehe.. här blir de vanliga gräddtårtor.

• Headrush
    pajas01 skrev 2007-10-25 01:51:21 följande:
    önskar jag kunde baka fina tårtor hehe.. här blir de vanliga gräddtårtor.
    Hehe Jag har aldrig försökt, så detta blir en utmaning... Det blir kanske gräddtårtor för mig också i fortsättningen
  • pajas01

hehe.. jag har inte tålamod för att de ska gå dåligt.. de ska gå lätt å snabbt..

gjorde ett tåg till mitt gudbarn hon va riktigt nöjd.. (gjordes lätt av rulltårtor.. och färgad grädde å godis.. de e så långt jag kommer !!!!

• Headrush

Hehe Inte illa det ju. Smart idé... kanske gör en sån då om nalletårtan skiter sig..

• tii

Du borde ju kunna göra egen tårtbotten i långpanna med, o sen göra en mall av en nalle och skära ut i sockerkakan. så får du ju en "helkroppsnalle". hehe.

• pajas01

hehe.. hoppas du lyckas.. ah de är liite lättare å göra sån tårta som jag gjorde.. bara att bygga upp en halv om man vill ha lok..

• Headrush
    tii skrev 2007-10-25 02:00:32 följande:
    Du borde ju kunna göra egen tårtbotten i långpanna med, o sen göra en mall av en nalle och skära ut i sockerkakan. så får du ju en "helkroppsnalle". hehe.
    Ja, just det! Min man är duktig å att rita också, så kanske han kan göra en mall Vad kul!
Svar på tråden Hur gör man en fin nalletårta?