• Vanessa73

Helt dödstrött i v.29, normalt?

Jag är nu i v. 29 och känner mig totalt utmattad. På morgonen när jag vaknar, har klätt på mig, ätit något så är jag redan helt slut i hela kroppen. Jag orkar absolut ingenting!

Jag är skukledig pga av ischias och sammandragningar, så jag behöver inte jobba om dagarna. Sonen är på dagis, så jag får vara helt ensam.

Jag sover ca 7h om natten och brukar vila på dagen en timme, men det hjälper inte, ibland känner jag mig ännu tröttare efter dagsvilan.

Magen trycker mot lungorna, så andingen känns inte helt normal heller (har varit så redan en längre tid). BM säger att det beror på babyns ställning (han sitter, har varit så i ett åpar veckor).Jag känner mig inte alls som mig själv. Hb är 119, och jag tar extra järn. Blodtrycket är bra, så inget fel med det heller.

Är detta helt normalt? Jag hade inte sådant med första barnet..Man börjar bli orolig, ifall det är nåt allvarligt fel på mig!

• Svar på tråden Helt dödstrött i v.29, normalt?
  • KarJac

Jag hade likadant med andra barnet från vecka 24 cirka, blev sjukskriven för det. Kunde bli helt matt och klarade inte av någonting ibland. Var tvungen att sätta mig ner och bara försöka andas. Men alla mina värden var bra, den enda förklaringen min bm hade var att det är jobbigare att vara gravid när man redan har ett barn sedan innan. Men han var inte jobbig eller krävande, min sambo fick ju ta det största ansvaret eftersom jag var så trött. SÅ jag vet inte varför, bara att det var väldigt jobbigt.

I am not bound to please thee with my answers.
  • ullis83

det kan ju vara dina blodvärden även om det är helt normalt att vara trött

Älskar mina pojkar så mycket
  • ullis83

alltså,119 är väl inte jättehögt även om det inte är farligt

Älskar mina pojkar så mycket
Svar på tråden Helt dödstrött i v.29, normalt?