• Enamorado

Jag tycker inte om jobbaktiviteter :-(

Förra veckan bjöd ena resursföretaget ut oss på lunch, idag kommer den vi är huvudaställd hos och ska bjuda oss på lunch, ikväll är det middag med båda företagen och sedan bowling, den 7 november är det teambuildingdag med bad och relax. SERIÖST?!
    Kan man inte bara få jobba och lära känna sina kollegor här, måste det vara massa ståhej runt omkring?
    Middagen idag följer jag inte med på, min man ska bort över helgen och jag umgås hellre med honom ikväll då han åker i morgon.
    Bada och relaxa gör jag inte, jag umgås enbart fullt påklädd med mina arbetskollegor. Vill inte visa upp mig i badkläder för dem, tycker inte man lär känna någon bättre genom att bada med dem.

Är jag ensam om att inte finna aktiviteter av denna sort som underhållande?
    *suckar* såååå tråkigt.

• Svar på tråden Jag tycker inte om jobbaktiviteter :-(
  • BabyEm

Jag önskar att vi gjorde mer med jobbet

• idiblon

Jag förstår precis. Speciellt bad-delen.

• Enamorado
    idiblon skrev 2007-10-25 08:18:42 följande:
    Jag förstår precis. Speciellt bad-delen.
    Ja men visst känns det olustigt att visa upp sig i badkläder när man har känt personerna i en vecka?
    Sedan är jag inte direkt bekväm med min kropp, kraftig, och vill verkligen inte visa mig i så lite kläder.
    Vi ska vara på badhuset mellan 08-17! Usch.
  • Enamorado

Nu har jag fått veta att det rör sig om konferans på dagen 8-17 och bad, relax och middag efter det. Så jag åker hem efter konferansen, tänker inte vara med och bada mm mm.
    Middag kan jag äta hemma.
    Avskyr verkligen påtvingade aktiviteter.

• tantbrun

håller helt med dig!! Men ofta känns det tyvärr som man måste delta på aktiviteterna.

Jag började nyligen på ett nytt jobb och hela företaget skulle ut och äta, men det var inget som företaget anordnade, utan personalen gjorde, så man fick betala själv.

Eftersom jag var nyanställd kände jag mig tvungen att följa med, annars hade det inte sett så bra ut...

• Moggan

Vad härligt att läsa att det finns fler som jag! Jag gillar inte heller alla skumma aktiviteter som man ska vara med på på jobbet. Jag badar och relaxar knappt med mina vänner, så inte sjutton skulle jag göra det med mina arbetskamrater.

En lunch tycker jag dock är helt ok!

• Polgara

En till här! Blir så stressad av allt påhitt och tjo och tjim!

• piixelslyna

Ja, det finns inget värre än påtvingade aktiviteter. Speciellt om det innebär bad (typ inga kläder) eller sportsliga aktiviteter (alla har inte super kondition).

Jag förstår dig! Jag skulle ha gjort precis som du. Varit med på konferansen men skippat bad och relaxen på kvällen.

Skulle också ha tillbringat tid med maken om han åkte bort över helgen!

• Atamon

Åh, vad skönt med fler. Jag gör er sällskap
    Tycker inte heller om aktiviteter som "ska få ihop gruppen". En lunch eller middag, kan vara trevligt - lugnare tillställningar som biobesök och teater kan också vara okej, en spontan after work kan också gå an, men alla påtvingade fysiska aktiviteter gör mig irriterad och stressad. Håller helt med dig TS, bada skulle jag inte göra med mina kollegor.

• Enamorado

TACK, jag trodde jag var den mest onormala människan på jorden! Speciellt då min kollega sitter och pressa mig till max just nu om att jag bara mååååste följa med.
    Jag vill inte, jag trivs inte i sådana situationer, jag badar för guds skull inte på badhus överhuvudtaget och jag relaxar inte.
    Hon som anordnar det hela sa att jag kan ha en t-shirt och tunna byxor på mig, ja men hallå! Kul att vara den udda i gruppen liksom.
    Nej då går jag hellre hem.

Svar på tråden Jag tycker inte om jobbaktiviteter :-(