• Emmies mamma

Hjälp med lekar och aktiviteter på Halloweenparty för barn

Min dotter ska ha Halloweenparty och dom kommer bli runt 12 stycken i 9-10 årsåldern. Vi har inga hallowentraditioner i vår familj så jag känner mej lite vilsen just nu. Naturligtvis skulle barnen helst vilja gå runt och knacka på hos grannarna men det har jag sagt ifrån att dom inte får. Därför känner jag att det gäller att vara laddad med massor av otäcka lekar och aktiviteter istället. Snälla hjälp mej!!!!

• Svar på tråden Hjälp med lekar och aktiviteter på Halloweenparty för barn
  • Fenneka

Om du söker på engelska, typ "Halloween +party" eller "Halloween +games" så tror jag säkert du finner något som passar. I USA där jag växte upp är Halloween RIKTIGT STORT, även för vuxna faktiskt. Lycka till!

• Maijlo

Gör ett reflexspår utomhus med en skatt! Be alla att ta med sig egen ficklampa. (En kotte klädd med folie syns bra!)

Be alla att ta med sig varsinn spökhistoria som de kan läsa i ett nedsläckt rum.

Lek mördarleken! Alla sitter och blundar i en ring. En vuxen ritar ett kors på ryggen på den som ska vara mördaren och en ring på en annan som är detektiv. Mördaren blinkar och dödar folk i ringen när alla får titta igen. Den som fått en blink ska räkna tyst till tre och sedan segna ner och stöna och låtsas dö. Detektiven får tre gissningar på sig att hitta mördaren! Funkar även att alla går runt i ett rum och blir mördade hipp som happ. Då "fryser" alla när någon har dött. Sen får detektiven gissa.

Gör en pumpatävling! Köp några stora pumpor och låt barnen skära ut dem tillsammans i lag, sen kan någon oberoende rösta om vilken som var snyggast eller låt alla barnen rösta. Priset kan vara något slajmigt godis eller liknande.

• pajas01

spökrunda kanske.. eller en mörkrunda.. där ,man får leta efter förmål som kasnke är gömda i äckliga saker (typ kall gröt eller kall pasta..) och då får dem vara i lag..

• Maijlo

Det får mig att tänka på smaktävlingar. Att man ska gissa vad något är och ha förbudna ögon. Läbbigt!

• pajas01

de finns ju massa roliga lekar.. leta sockerbit först i vattenskål å sen i mjölskål.. fruktansvärt äckligt med himla kul.. så ser alla ut som spöken sen

• Nette

jag har några bra länkar i mitt galleri. "knyck" gärna tips där.... MIn dotter ska oxå ha party och jag har kvällen späckad med kuligheter. Jag har köpt en rökmskin som man lägger i bålen, bålen ska jag blanda när barnen kommit (iklädd häxmundering) jag har rivit bort etiketter på flaskor och gjort egna (näsblod, ödlekiss mm. ) sedan är det skattjakt. sedan ska dom föröka prata med så många marsmallovs som möjligt i munnen. sedan ska dom få designa egna masker. sedan ska dom få leta efter kulor i "gegga" Jag har tyagit en kartong och skurit hål i. under varje hål jar jag en hink med olika saker. Maskar (spagetti) kräks (havregrynsgröt) och snor (tapetklister) det sitter små lappar vid hålen där det står snor, maskar och kräks. mm.........

Svar på tråden Hjälp med lekar och aktiviteter på Halloweenparty för barn