• cinnamie

Restless legs

Hejsan. Jag har haft restless legs i flera år och nu har det blivit värre. Jag sover skitdåligt, är ständigt trött. Jag ville prova en ny medicin som kommit ut Sifrol eller adartrel. Är det någon som har testat dessa medeciner, i så fall hur funkar dom? Min läkare skulle höra av sig och vi skulle diskutera medecinering.

Behöver verkligen något mot detta nu då hela min tillvaro håller på att braka ihop. Jag känner mig totalt deprimerad.

MVH Ullis

• Svar på tråden Restless legs
  • Tainted

har inget svar på din fundering men undrar bara lite allmänt vad restlegs legs är för något?

• Jessica75

Stackars dig ! Verkar jättejobbig! Min mamma har restless legs och säger att det hjälper henne att stå på ett riktigt kallt underlag när det är som värst. hon kan t ex gå ut och ställa sig barfota i snön på vintern. Kanske kan vara till lite hjälp för dig med ? Lycka till ! Jessica

• cinnamie

Restless legs är ett tillstånd där man oftast kvällstid och nattetid får svåra krypningar i benen så man måste röra på dom. Vid svårare fall som mitt så känner jag av det även på dagen. Håller man benen still så gör det fruktansvärt ont. Jag brukar kyla ner dom, men det hjälper bara i några sekunder, sen är det kört igen.

det är svårt att förklara, men du kan gå in på www.restlesslegs.nu och läsa.

MVH Ullis

• Sunrain
    Hejsan alla som lider av restless legs,,jo jag har haft det själv i många år och vet hur jävligt det känns och är,,,,Jag hittade faktisk till slut ett mycket mycket grymt hjälpmedel,,min restless legs är i stort sett helt utrotad nu,pga att att läste på nån sida på internet för länge sen att det är järn brist ,,och att tillföra järn tabletter fick min att sluta,,men då behöver jag ta en tablett som löses upp i vatten varje dag,,( brustablett)  Märket är ( Friggs) kan köpas på coop forum, rör med brustabletter,   Järn+C  / med svartvinbär smak.   funkar klockrent,,ni måste bara pröva detta,,lovar jätte gott resultat  Mvh Sunrain..   Lycka till,,,och om det fungerar även på er så kan ni väl tipsa andra också.....även läkare också.
  • Anna Sv

Har själv lidit av restless legs - superjobbigt!
    Blev tipsad av svärmor att prova en fotkräm, Boreas, som hon använder mot rastlösa ben. Var skeptiskt till en början, men det fungerade verkligen! Fick en burk av henne i present, men har nu köpt en ny på boreasbutiken.se. Doftar litegrann kamfer, men det kan jag leva med. Nu kan jag sova iallafall!

• stormamma01

Du kan även gå till en kiropraktor/naprapat. Om du är lite sned i höfter eller korsryggen kan du restless legs.

• lul87

Hej.
    Har också det problemet men fick den här produkten av en kompis och det hjälper verkligen om man smörjer in benen och fötterna ordentligt innan man ska sova. Finns på body shop och den är ganska dryg så priset är bra!

http://flickanokrakan.blogg.se/2012/january/the-body-shop.html

Har skrivit om den där och lagt upp en bild på den, men orkar ni inte gå in så heter den: Peppermint Reviving leg gel.

Hoppas den funkar för er med! :)

Svar på tråden Restless legs