Drar dom fel skatt?
Igår fick jag min lönespecification för förra månadens arbete, för jobbet jag hade innan (hade det bara en månad). Jag jobbade då bara 3 timmar om dagen, vilket itne blir så mycket pengar.
Igår fick jag då lönespecifikationen och tycker då att dom dragit väldigt lite i skatt. Jag får det till knappt 14%, vilket jag tycker är väldigt lite och borde vara fel.
jag mailar min fd arbetsgivare om detta och får ett svar tillbaka som kan vara rimligt, dvs att det har med summan att göra och attd et är däför det dragits så lite och det står även något om att det handlade om ifall det var min huvudsysselsättning eller en bisyssla och eftersom det är min huvudsysselsättning så dras det då mindre, annars hade det dratts normal skatt.
Kan det vara rimligt egentligen? Det låter itne helt osannolikt för mej, men jag vet inte.
Har ingen som helst koll på detta, och jag vill inte behöva betaöla tillbaka en massa skatt sen.
Till saken hör kanske att där jag jobbar nu, som är ett liknande jobb, har mina arbetskamrater som jobbat där längre nyss oxå fått sin lön, och dom betalar oxå ltie i skatt. Det är oxå en timmanställning som inte ger en större summa i lön.