• waersta

Ny mobil..

Min jobbarkompis ska köpa nya mobiltelefoner till sin minsta grabbar i julklapp, pojkarna är 12 och 14år. Det ska vara kontantkort, de har telia idag.
    Ingen superdyr, men fin iaf. Hjälp mig hjälpa henne hitta någon!

Jag hade koll på det här med mobiltelefoner för 10år sen.. men då fanns det typ 5 modeller att välja mellan..

• Svar på tråden Ny mobil..
  • TriBelle

K310i e en bra telefon. tror den kostar 1095. det gjorde den när jag köpte den iaf.

man ska ta de med comviq kontant.
    för när man köper ett nytt kontantkort hos comviq nu så fn registrera ett nrsm man alltid kan ringa, alltså det kostar inte något och man behöver inte ha 1kr ens på mobilen.
    det e ju bra för då får dom alltid tag på mamma :)

• Angelseye

Gå in på Pricerunner.se o kolla, sen söker du på nån modell lr så, så får du upp vart de finns dom billigaste.

• pajas01

men gå in på elgigantens hemisda.. där finns de nya mobilen ifrån 350 kr som inte e operatörslåsta

• TriBelle

annars finns det ju billigare mobiler på tex, netto osv.

tror dom har en samsung för 399

och en motorola för 599

• waersta

Vill ju inte att det ska vara en dålig telefon.. men den behöver ju inte vara supervass heller..

Visst kan man behålla sitt nummer och flytta det fårn det ena kontantkortet till det andra?

• waersta

jo jag vet.. använder ofta pricerunner.. men nu vet jag ju inte vilken modell som är cool nog åt pojkarna.

Angelseye skrev 2007-10-26 10:38:11 följande:
    Gå in på Pricerunner.se o kolla, sen söker du på nån modell lr så, så får du upp vart de finns dom billigaste.
  • pajas01

de beror ju helt på vad hon vill ha i mobilen ska de va kamera m.m.. men lättaste e å gå in i en butik så får hon säga de hon vill ha å hur mycke hon e beredd att lägga. så tar dem fram den bästa till de priset med så många utav dem önskemålen hon har

• Ziitoo
    waersta skrev 2007-10-26 10:40:59 följande:
    Vill ju inte att det ska vara en dålig telefon.. men den behöver ju inte vara supervass heller..Visst kan man behålla sitt nummer och flytta det fårn det ena kontantkortet till det andra?
    Ja!
  • waersta

ok, tack!

pajas01 skrev 2007-10-26 10:41:56 följande:
    de beror ju helt på vad hon vill ha i mobilen ska de va kamera m.m.. men lättaste e å gå in i en butik så får hon säga de hon vill ha å hur mycke hon e beredd att lägga. så tar dem fram den bästa till de priset med så många utav dem önskemålen hon har
  • Zhara

Var bor du någonstans?
    Vad har du o pappan för mobiloperatör?

Vad har ni för krav eller önskemål om ang mobilerna?
    Vad vill barnen kunna göra med dom?

Detta gäller för Comviq OM man vill ha ett nummer utan kostnad
    www.tele2.se/mobiltelefoni-autogiro-kontantkort.html

K310i är en Sonyericsson som har utgått den nya modellen heter K220i

• pajas01

vet att elgiganten har en sony ericsson för 699:- som har radio och kamera som inte är opertörslåst så de är bara att peta in om dem har kort nu.. de står så här om den på deras hemsida: Enkelt ska det vara med K220. Det är därför den har stora knappar, genvägar och en enikonsmeny. Passa på att njuta av pendlingstimmarna. Slå på K220i-radion och koppla av, lyssna på nyheter, sport eller musik. I fotoalbumet får du plats för upp till 50 bilder som du tar med kameran. Övriga funktioner som finns är textigenkänning, väckarklocka, MMS och radio.

• waersta

Toppen tack för tipset!

pajas01 skrev 2007-10-26 10:44:06 följande:
    vet att elgiganten har en sony ericsson för 699:- som har radio och kamera som inte är opertörslåst så de är bara att peta in om dem har kort nu.. de står så här om den på deras hemsida: Enkelt ska det vara med K220. Det är därför den har stora knappar, genvägar och en enikonsmeny. Passa på att njuta av pendlingstimmarna. Slå på K220i-radion och koppla av, lyssna på nyheter, sport eller musik. I fotoalbumet får du plats för upp till 50 bilder som du tar med kameran. Övriga funktioner som finns är textigenkänning, väckarklocka, MMS och radio.
  • waersta

Örebro.. inte mina barn som ska få telefonerna utan min jobbarkompis. Tror hon har telia.

Zhara skrev 2007-10-26 10:43:55 följande:
    Var bor du någonstans?Vad har du o pappan för mobiloperatör?Vad har ni för krav eller önskemål om ang mobilerna?Vad vill barnen kunna göra med dom?Detta gäller för Comviq OM man vill ha ett nummer utan kostnadwww.tele2.se/mobiltelefoni-autogiro-kontantko...K310i är en Sonyericsson som har utgått den nya modellen heter K220i
Svar på tråden Ny mobil..