• Anonym (gravid)

Hur tidigt syns det på magen att man är gravid?

pressis som rubriken säger..
    Hur tidigt syns det på magen att man är gravid?

• Svar på tråden Hur tidigt syns det på magen att man är gravid?
  • Anonym

På mig syndes det inte förrän i vecka 20, rätt sent.

• Saandraa

Oj.. det är så oerhört olika, vissa får mage redan 2:a månaden.. min mage syntes inte förrän i 6:e månaden ungefär..! det är mycket olika!

♥ Isadora 1:a maj 2007 ♥
  • Canan

Runt v 18 började byxorna bli lite trånga.
    Väldigt olika det där. Oftast syns det tidigare med barn nr 2 än med barn nr 1.

• fjunis

Väldigt olika....men

min gravidmage började synas i v 23-24. Visst syntes det lite innan, men inte så mkt att folk vågade fråga om jag var med barn

Var väldigt svullen om magen på kvällen dock i vecka 9-12, tror det har att göra med att tarmarna flyttar på sig för att bereda plats för livmodern.

• Anonym (gravid)

okej.. syns de långt ner? asså kring naveln, el under naveln att de "buktar" ut lite eller?

• Anonym (gravid)
    fjunis skrev 2007-10-25 13:38:51 följande:
    Väldigt olika....menmin gravidmage började synas i v 23-24. Visst syntes det lite innan, men inte så mkt att folk vågade fråga om jag var med barn Var väldigt svullen om magen på kvällen dock i vecka 9-12, tror det har att göra med att tarmarna flyttar på sig för att bereda plats för livmodern.
    DU,.. asså min mage e svullen på kvällarna osm fan,. men sedan på morgonen e de som försvunnet? är de vanligt?..
  • fjunis

Jepp, "luften" har liksom gått ur den. Så hade jag till v 12 nån gång.

"Gasmagen" satt högt upp, ovanför naveln. Gravidmagen sitter längre ner, ovanför blygdbenet, eftersom det är där livmodern är.

• Saandraa

Man kan lägga handen på, och kan man kupa handen efter magen så börjar du få bebbe-mage jag hade oxå jobbiga svullna tarmar runt 3:e månaden! var skitjobbigt.. gjorde lite ont då och då..

• Anonym (gravid)
    fjunis skrev 2007-10-25 13:56:57 följande:
    Jepp, "luften" har liksom gått ur den. Så hade jag till v 12 nån gång."Gasmagen" satt högt upp, ovanför naveln. Gravidmagen sitter längre ner, ovanför blygdbenet, eftersom det är där livmodern är.
    Precis så har jag det också. :)
  • Anonym (gravid)
    Saandraa skrev 2007-10-25 13:59:34 följande:
    Man kan lägga handen på, och kan man kupa handen efter magen så börjar du få bebbe-mage jag hade oxå jobbiga svullna tarmar runt 3:e månaden! var skitjobbigt.. gjorde lite ont då och då..
    Jag får lix stickningar i högra äggstocken emellanåt..:/ och magen lixsom bubblar och håller på.
  • Saandraa

Det är ju inte så konstigt egentligen.. med tanke på att varenda organ ska alltså flytta på sig för att lämna plats åt en livmoder.. men är det ihållande smärta och blödningar och i vissa fall även feber ska du uppsöka sjh. men är det lite små smärtor då och då och inget annat så är det som det ska det är verkligen massor av skumma grejer under hela graviditeten, för mej smakade det ALLTID järn i munnen, ont i magen, allmänt frånvarande, svår foglossning v.17 , illamående, huvudvärk, grinig... ja.. m.m m.m.. hehe

• Anonym (gravid)
    Saandraa skrev 2007-10-25 14:06:49 följande:
    Det är ju inte så konstigt egentligen.. med tanke på att varenda organ ska alltså flytta på sig för att lämna plats åt en livmoder.. men är det ihållande smärta och blödningar och i vissa fall även feber ska du uppsöka sjh. men är det lite små smärtor då och då och inget annat så är det som det ska det är verkligen massor av skumma grejer under hela graviditeten, för mej smakade det ALLTID järn i munnen, ont i magen, allmänt frånvarande, svår foglossning v.17 , illamående, huvudvärk, grinig... ja.. m.m m.m.. hehe
    Jag mår grymt illa varje mårgon, går på toa 758437 ggr om dagn och nätterna, drömmer helmysko, känns som att jag är mer klantig och irriterad.. järn smakar de i min mun också >.
  • Saandraa

Låter som att det är en gravid kvinna det!! hihhi! själv kräktes jag och tuppade av dom första 4 månaderna.. blev folkskygg och ville inte gå utanför min dörr! man är ganska konstig när man är gravid.. lakrits och chokladbollar var bra tyckte jag! hahaha! springa på toa och pinka gjorde jag inte förrän jag var i 9:e månaden.. då tryckte det ganska mycket på blåsan!då svullnade fötterna upp oxå och så stod man där i hallen och grinade för att skorna plötsligt var för små...

• Saandraa

Jag slutade tycka om kaffe i 5:e månaden ungefär.. fick ont i magen av det oxå!

• Anonym (gravid)
    Saandraa skrev 2007-10-25 14:16:56 följande:
    Låter som att det är en gravid kvinna det!! hihhi! själv kräktes jag och tuppade av dom första 4 månaderna.. blev folkskygg och ville inte gå utanför min dörr! man är ganska konstig när man är gravid.. lakrits och chokladbollar var bra tyckte jag! hahaha! springa på toa och pinka gjorde jag inte förrän jag var i 9:e månaden.. då tryckte det ganska mycket på blåsan!då svullnade fötterna upp oxå och så stod man där i hallen och grinade för att skorna plötsligt var för små...
    Jag har typ bara känt av att jag måste kräkas, men gör de aldrig, har inte gjort de på flera år. Men antar att de kommer snart så >.
  • Anonym (gravid)

Hej.

Inatt mådde jag riiiktigt illa, hade sån satans liknande "mensvärk" så frukstansvärt ont gjorde det. Känner mig gasig som fan i magen. Är de vanligt när man e gravid eller så? alltså mer än vanligt? Sen så magen e ju svullen som vanligt mina nippels e jätteömma och typ mörkare? och större på nåt sätt.

Illamående har börjat krypa in på mig.. känner bara kräkningar helat iden, och de är fruktansvärt obehaglit. >.

• Anonym (gravid)

*puff*

• Anonym (gravid)

*puff igen*

• Anonym (gravid)

det känns inte som vanligt..har symtom som var varm i ansiktet, extremt ont i bröstvårtorna! mensvärksliknande känsla. .händerna och fötteerna e svullna, jag känner mig varm hela tiden i kroppen, >..

Svar på tråden Hur tidigt syns det på magen att man är gravid?