• MsBrown

Kronan barnvagn, bra eller dåligt?

Undrar om någon här har erfarenhet av Kronans barnvagnar? Är de bra eller dåliga, vad funkar, vad funkar inte osv. All information ni har att komma med mottages tacksamt. Funderar på att köpa en sådan, de har ett bra erbjudande på sin hemsida där "allt" ingår. Tack på förhand :).

• Svar på tråden Kronan barnvagn, bra eller dåligt?
  • sinnah

har köpt en men inte börjat använda den ännu.
    dåligt är att jag tycker suffleten är ful på sittvagnen och det syns inte på deras hemsida . Men den rekomenderas att knäppas fast med två knappar så det ser lite underligt ut.

Men vagnen har fått bra omdöme av folk jag anfallit på stan med frågor innan jag handlade

• MsBrown

Tack för svar, jag får åka iväg och kolla på en live i nån affär också, så jag ser exakt vad du menar. Eller ge mig på några stackare på stan kanske, hihi, bra tips :).

Nån mer som kör en Kronan? :)

• sinnah

man får alltid ärligare svar av densom har köpt än den som säljer tycker jag.

nackdelen är att kronan inte säljs i affärer utan bara på nätet nu mera men dom var väldigt bra att ha att göra med när sufletten var trasig vid leverans. dom var trevliga och bra! det är ett +

• MsBrown

Ja, absolut - har dock inte sett så många med en kronan barnvagn här i stan, så jag antar att de inte är så vanliga. (märks ju här också :))

Jaså, säljs de bara på nätet nu, va dumt :( - jag hade för mig att jag såg att det fanns en åf-lista på deras hemsida... Hmmm, får kolla upp detta. Bra att de är trevliga, det är alltid bra :)

Tack igen och lycka till - du swischar väl iväg vilken timme som helst för leverans antar jag :).

• Viggo och pyrets mamma

Vi har också bestämt oss för en kronan vagn och här i Gbg så har de en säljare på plats hos en affär i stan (ej barnvagnsaffär) så att man kan få klämma och känna och få svar på alla sina frågor, har läst en del trådar här på FL ang vagnen och den verkade ha en del barnsjukdomar i början för ett par år sedan men som åtgärdats ganska snabbt av Kronan när de fått reda på det och folk ahr generellt varit väldigt nöjda med den service de har fått när de varit behov för det. Jag gillar deras vagn skarpt så det kommer nog bli en sån för mig/oss.

• akleyan

Jag köpte en kronan -06 som varit bra förutom att det var något fel på chassit, men då kom det ett nytt levererat till dörren, så det var inte svårt att få det reklamerat.

Bäst med den är att liggvagnen är jättesnygg, sufletten med solskydd är super, så slipper man ha filtar hängande över, som många har. Handtagen på framsidan är bra när man ska lyfta vagnen. Varukorgen under är stor o rymlig.

Nackdelarna är att sittvagnen inte är lika snygg. Sen är det lufthjul, som åtminstonde vi ofta får punka på, fast det kanske alla vagnar får?

Svar på tråden Kronan barnvagn, bra eller dåligt?