Minna07 skrev 2007-11-02 02:23:46 följande:
Man tjänar inte på att beställa från Kina om det inte är frågan om väldigt stora leveranser. Typ H&M tjänar på det.
Jag har dock fått betydligt bättre pris om man beställer från Kina - även om man ska tänka på att till priset kommer tull 12% samt moms 25%. Men som jag skrev i mitt första inlägg så krävs det ganska stora kvantiteter. Men inte så stora som H & M...
Låter man en skräddare sy upp kläder kan man få hjälp med delarna kring material osv. Dock får man tänka på att slutpriset till kund blir betydligt högre. Det beror på vad man har för affärsidé, och vad man vill rikta in sig på.
NinaFina skrev 2007-11-02 13:32:22 följande:
leyabeyer: Tack för svar. OK, då ska jag hålla korpgluggarna öppna när jag tar kontakt med fabrikerna då.Minna07: Tack för svar. Ja som tur är kan jag sy, inget proffs direkt, men jag sydde mycket i tonåren så jag borde nog kunna sy upp "grundkollektionen" själv så man ser hur det ser ut "på riktigt" innan man skickar iväg till fabriken.
Jättebra idé att själv sy upp grundkollektionen innan de skickas iväg till fabriken!