Låg temp-snabbt svar tack!
Har för mig att normaltempen på ett barn är 36,5-37.5. Nu har Rasmus bara 36,0, men han känns lagom varm i pannan. Är det någon fara tror ni? Han är 3 månader
Har för mig att normaltempen på ett barn är 36,5-37.5. Nu har Rasmus bara 36,0, men han känns lagom varm i pannan. Är det någon fara tror ni? Han är 3 månader
Nej,du kan nog va helt lugn,min Melvin har alltid oxå haft låg temp. utan att det har vart nån fara.....om du inte märken ngn skilnad på hans vanliga beteende så är det nog hans ungefärliga grundtemp.....Lycka till!!!
Jag får dras med att va orolig över feber istället....puh!!!
Det tror jag inte. Precis som vuxna har barn individuell temp.
Du kan vara lugn!
Det är ingen fara, vissa människor är s.k. "lågtempare" av naturen. Jag själv har alltid haft låg temp, så 37.0 för mig är feber.
Och sedan är det inte alltid så lätt att ta tempen på en bebis, även om man tar den i rumpan, felmarginalen är ganska stor.
Så länge han är som han brukar är det ingen fara.
Kram TujTuj!
Oki tack för svaret.... Tänkte bara eftersom han sovit jättemycket senaste dygnet så kanske det var ngt fel. Han somnade 19.30 igår sov till 4 tiden för attv vakna vid 6 och sen somna igen vid 8.45 och sover fortfarnade... Han klarade sig också utan mat i 10 timmar, annars bara ca 4-5 h på natten
Han brukar ju iofs ha en temp på 36,8-37,1 i normala fall.
några fler?
Min tjej 4 månader hade 35,8 häromdagen. Vi la henne tillsammans med oss i vår säng för att få upp temperaturen och sen när vi mätte lite senare så hade hon sin normaltemp igen på 37,2. Vet ej varför den gick ned så mycket.
nej det är det inte. själv är jag låg tempare och vår dotter med....så det är ingen fara...
Oftast är tempen låg på morronen innan man har kommit igång... så du kan ta det med lugn och ro....